Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CoqRouge
MItt kombiinstrument (varvräknare, hastighetsmätare, bensinmätare osv ..allt...) är helt död.

Har kollar alla säkringar och de är OK. All annan elektronik i bilen fungerar.

Har någon varit med om något liknande och har någon råd/tips om hur man ska gå till väga för att lösa prolemet???
Senast redigerad av 2 CoqRouge, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av greeeken
CoqRouge skrev:Min instrumentpanel (varvräknare, hastighetsmätare, bensinmätare osv) är helt död.

Har kollar alla säkringar och de är OK. All annan elektronik i bilen fungera.

Har någon varit med om någor liknande och har någon råd/tips om hur man ska gå till väga för att lösa prolemet???

Kan de vara brända lampor? eller rör sig inte mätarna alls?
om det bara är dim som är död så låter det om det är själva dim som är trasig.
men om innerbelysning eller npt annat inte heller funkar (kolla allt) så är det ett följdfel.
Allt annat fungerar förutom bälteslarmet som slutat pipa, vet ej om det har något samband.. Men DIM måste bytas, vad kostar det?

Har av tidiga trådar förståt att detta inte är något som "vem som helst" byter i första taget...
bältes ljudet komer från dim

en felsökning bör man kosta påsig, så man inte byter nåt dyrt o felet är ett annat.

men att byta dom är inte svårt. dock så behövs en mjukvara , som du inte kan ladda själv. det går bra att dela på jobbet så du gör bytet, du spar nog nån hundring på det
Fick mitt instrument bytt på garanti men har för mig att killen sa att det skulle gått på 9000 + mjukvara. Iofs så stoppade han i ett instrument från en 05a och det var lite dyrare men iallafall.
jag har absolut ingen aning om vad ett insrument kostar. ma jag vet att vi gjort oss lustiga över att man måste byta komplett instrument på clio av en viss årsmodell, när instrumentbelysningen lägerav. O detta instrument kostar desutom 6000 minst. aller vad det var.

så min gissning är att instrument byte inklusive bytet o mjukvaran ligger på under 5000:- (en kvalifiserad gissning)
Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]

Tex får man alltså på B96 dra v[…]

Ett tips är att testa de olika stolarna - det[…]

Det är vänster fram som låter. . I[…]