Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av peppe97
hej jag har en volvo 850 gl 94 när jag skulle starta härom dan klickade det bara i startmotorn.har kollat anslutningar och har nu tagit bort startmotorn,har läst nånstans förrut att man kan kolla om startmotorn går runt som den ska har ett nytt batteri och startkablar men hur ska jag sätta dem för att kolla?vill testa detta innan jag köper en ny startmotor väldigt tacksam för snabbt svar..

mvh peppe
Användarvisningsbild
av Sparkz
Räcker med en tråd, låser den andra.

Sätt ena startkabeln (-) i godset på startmotorn, den andra (+) på solenoiden där du skruvade loss den stora kabeln i bilen. Sen ska det vara ström på 50, det lilla stiftet för att den ska gå. Antingen en bit kabel till, eller så försöker du nypa om båda anslutningarna med klämman. Sätt motorn i skruvstycke eller lägg den på golvet och sätt en fot på den, den hoppar till lite när den startar.

Ang, din andra tråd så finns det två. 1,7 kW -93, och 1,4kW 94-. Båda passar, och jag kan inte se varför det skulle behövas mer kraft på 92 och 93...
av peppe97
hej tack för tipset,,jag smörjde upp tomgångsmotorn och knackade lite, bytte även ut stiftet till klicken,, på den satt sen dit den och vips så gick den igen,,kanske går 1 vecka eller 3år vem vet?men nu vet jag hur jag ska göra för att kolla den nästa gång.. ha det gott mvh peppe97
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]