Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Ja men om inte märker tjatet själva så är det ju knappast så att det hjälper att påtala det heller. Jag tyckte och skrev också här på forumet i våras att det äntligen börjat att bli lite seriöst, men nu vetafaen om jag tycker det längre.
Vid närmare eftertanke så är det ju inte underligt att det är som det är här i landet för det är väl samma tjafs bland dom styrande oavsett färg kan jag tro. Så fortsätt ni med pajkastningen och tjafset så får ni ju också det forum som ni förtjänar.
av metalHJ
vetten skrev:Ja men om inte märker tjatet själva så är det ju knappast så att det hjälper att påtala det heller. Jag tyckte och skrev också här på forumet i våras att det äntligen börjat att bli lite seriöst, men nu vetafaen om jag tycker det längre.
Vid närmare eftertanke så är det ju inte underligt att det är som det är här i landet för det är väl samma tjafs bland dom styrande oavsett färg kan jag tro. Så fortsätt ni med pajkastningen och tjafset så får ni ju också det forum som ni förtjänar.
Jag tycker dina belägg verkar vara ganska lösa, ett problem blir inte stort förrens majoriteten anser det! Ofta ligger problemet hos talaren själv, och glömmer kanske att ransaka sina egna bekymmer innan man försöker hävda sig mot andra...

Om du påtalar lite mer detaljspecifik FAKTA, så ska jag gladerligen försöka sätta mig in mera! I fakta menar jag inte dina åsikter, utan exempelvis länkar till trådar där det spårat ur utan att ledningen ryckt in och vidtagit åtgärder!
Användarvisningsbild
av vetten
Som jag skrev nyss..... Om ni inte ser det själva så får ni fortsätta att treva er fram. :-)-)
av metalHJ
För samtidigt måste du ju själv inse att ett av sveriges största volvoforum, inte skulle kunna dra åt samma håll när man sätter samman så många olika människor med olika åsikter! Vi väljer helt enkelt ideelt att medverka i forumet, och bidra med våra kunskaper och sociala kompetens...

Då tycker jag dina sk. "krav" är tämligen överskattade! Hade det varit en förening med pengar i bilden, skulle jag förstått dina åsikter betydligt bättre.
av metalHJ
vetten skrev:Som jag skrev nyss..... Om ni inte ser det själva så får ni fortsätta att treva er fram. :-)-)
Deal!
Användarvisningsbild
av Claes74
vetten skrev:Ja som rubriken så tycker jag att en del trådsvar här på forumet spårar ur alldeles för lätt. Det blir tjafs och svar som överhuvudtaget inte har med ämnet att göra och om man då är skapt som jag och påpekar detta, ja vad händer då? Jo man får en massa skit för det och det helt i onödan. Jag försöker alltid att hjälpa om jag kan, men "vissa" ska alltid kommentera med helt ovesäntliga svar (oftast dom som har flest inlägg och man fattar ju varför dom har så många inlägg efter ett tag)
Varför kan ni en del inte bara låta bli att skriva någon när ni inte har nått att säga utan bara "Tiga och inte avslöja hur dumma ni är" Visst hårda ord men sanna. Så snälla :roll: Skärpning :evil:
om det är någon tröst så tycker jag oxå om fakta utan utsvävningar, samtidigt upplever jag inget problem.
visst har det varit några trådar som spårat ur men samtidigt är det ju upp till var och en om man vill delta eller inte.
jag väljer inte i de fallen numera, om de e bra eller dåligt är ju oxå upp till var och en att bedömma.

som sagt mer regler tror jag inte löser frågan utan om diskussionen inte håller hållbar standard för en så är det ju bara att låta bli att delta.
det är oxå bra för blodtrycket att inte hetsa upp sig för mycket :D
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Skulle det vara så att det är något ni stör er på i trådar ni skapat/läser så finns det ett rött utropstecken nere i höger hörn. Med denna knappen kan ni rapportera till oss moderatorer om det är ett inlägg som är stötande/felplacerat/offtopic eller vad det nu kan vara! Ni är ju naturligtvis även välkomna att ta kontakt med oss moderatorer via t ex PM vid liknande tillfällen!

Det kanske är så enkelt att vi moderatorer är för slapphänta med att släppa igenom vad som skrivs i trådarna?

//David
Användarvisningsbild
av CarMan
jag tycker inte ni är för slapp hända, det är så tråkigt att inte få skämta eller försvara sig, utan att nån komer in med pekpinne.

PS. utropstäcknet siter i övre högra hörnet på alla inlägg :mrgreen:

(eller var det aldeles för störande at lägga denna komentar då alla ändå hade hittat utropstecknet?)

Nej, utropstecknet sitter i det nedre högra hörnet!

//David - Moderator
Användarvisningsbild
av vetten
"Claes74 skrev:
som sagt mer regler tror jag inte löser frågan utan om diskussionen inte håller hållbar standard för en så är det ju bara att låta bli att delta.
det är oxå bra för blodtrycket att inte hetsa upp sig för mycket :D "

Visst tänkte inte alls mer regler utan bara sunt förnuft och det är ju som du säger, valfritt att delta i trådarna, men samtidigt tycker jag lite synd om dom som råkar ut för det och då kanske dom som är färska här :shock: det vore ju synd om dom blev bortskrämda :-O)
Ja blodtrycket ja ?:-/ jag försöker att hålla det där det ska ligga :mrgreen:
Jag tycker ändå att den här diskussionen verkar leda någonstans och det är väl bra :-)-)
Användarvisningsbild
av CarMan
Vetten ska ha kredd för att han starta en ny tråd att diskutera ämnet i.

Hittade 4st Njord fälgar med nya däck p[…]

Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]