- lör 23 aug 2008, 19:36
tomme skrev:okok.. Men det var det jag tänkte.. Att kolla ifall det fattas något i systemet... =)_zigge_ skrev:trycktesta ger inget eftersom vid trycktest får du bara veta om du har något läckage på systemet, be istället någon kylfirma (inte volvohandeln) koppla upp ett manometerställ så får du direkt veta om det saknas kylmedium!Asse skrev:Precis! Det pös och fräste från mittkonsolen, tror att det fanns tillräckligt föra att dra igång kompressorn med för lite för att kunna kyla...
Så det kan vara så jävligt.. Okok. Ska kolla tempgivarens temp igen å se så den är redig nu efter att jag bytte givaren...
Sen ska jag trycktesta AC systemet och se vilket tryck det är.. Då ser jag ju ifall det är för lite kylmedel i...![]()
Återkommer!
normalt sett så läker en bil ca 2-5% kylmedium per år, om man då ser till hur känsligt en ac-anläggning är på läckage så skulle jag bli väldigt förvånad om inte det skulle hjälpa dig med en liten påfyllnad i systemet!
jobbar själv som kyltekniker så jag vet av erfarenhet vad jag talar om!!!
det finns vissa som säger att ett system inte ska läcka men den bilen som inte läcker är ännu inte uppfunnen!!!