- ons 24 sep 2008, 19:46
#220453
Glöm inte NBB 225 Alpha, dom lyser mycket bra oavsett halogen/xenon som ljuskälla och har fördelen att dom inte väger mycket och gör att dom inte fladdrar lika mycket eller ger samma belastning som tunga plåt/stålhus.
SIM(Hella 3000 wannabee) för 900kr med xenon är väldigt svårslaget, inte minst ljus/ekonomi mässigt och hur ljusena ser ut på bilen är ju mindre viktigt under den mörka årstiden.
OM man bryr sig hur det ser ut kan säga att BK inte passar på nyare Volvo, det skär sig rejält med dessa gammla ljus och refflat glas ihop med klumpigt plåthus som alltid rostar förr eller senare, Navigator passar dock bättre in i stilen och har dessutom klarglas vilket är stor fördel i alla väderlekar med mindre stickljus och optimerad reflektor fast rostproblemena på reflektorer finns kvar trotts svarta ytbehandlingen på baksidan av reflektor.
Lightforce=överskattad lampa ljusmässigt som dessutom är svindyr för vad man får och har i 99% av fallena en svindyr speciallampa. Den enda godkända modellen av Lightfoce är endast medelmåttig, OM man nu bryr sig om småsaker som onödig E-märkning. Lägg därtill att det är väldigt enkelt att totalförstöra denna lampa genom att ta av reflektorn och kasta bort den för dom som gillar att sabotera för andra till ingen nytta.
Reläsats kan med fördel specialbeställas av OL-constructions för 3-ljus och då får man med kontaktdonet samt knappen.
Navigator kan fås för så lite som 845kr i halogenutförande och 1500kr i 35w konv. utförande just nu och givetvis vitt glas för mesta ljus och i mitt tycke stjäl blått glas oavsett hur lite blått det är för mycket ljuseffekt, xenonkonvertera då hellre med 4300K sats och vitt glas för "xenonlook".
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..