- lör 20 sep 2008, 23:42
Som jag fattar det klagar han både på tillverkare och återförsäljare.
Moderator: Moderatorer
Fluffen skrev:Som jag fattar det klagar han både på tillverkare och återförsäljare.
CarMan skrev:I sak har du rätt men det är bara att inse det "jobbiga" faktum, att kunden ser ofta helheten. Kunden slår ofta ihop Volvocars (eller vad dom nu heter) med eftermarknadsorganisationen(erna). Kunden skiter i vems felet är, kunden vill att bilen skall funka och när den inte gör det, så vill kunden få ett schysst bemötande när bilen skall servas/repareras. Nått för Volvocars (eller vad dom nu heter) att tänka på, vilka dom låter transportera o vidarebefordra sitt renomé. Taskig eftermarknad slår stenhårt mot Volvocars (eller vad dom nu heter)Fluffen skrev:Som jag fattar det klagar han både på tillverkare och återförsäljare.
ja så är det säkert.
men bilias beteände har inte i en här tråden att göra
CarMan skrev:Ehum...varför inte det?Fluffen skrev:Som jag fattar det klagar han både på tillverkare och återförsäljare.
ja så är det säkert.
men bilias beteände har inte i en här tråden att göra
CarMan skrev:åk upp till ON OFF med vilken vara som helst, efter att garantin på 1 år gått ut, o det blir en järda massa strul. kom sedan med en vara när konsument lagen kått ut (2 eller 3 år beroende på när du köppt varan) då är det bara att vända !!!En bil SKA vara byggd för att fungera under väldigt många år och mil. Ingen förväntar sig att en TV eller stereo ska hålla mycket mer än fem år, och det är ok eftersom de kostar några tusenlappar. En produkt som kostar lika mycket som en årslön måste man kunna ställa mycket högre krav på!
ingen har någonsin haft problem att laga sin volvo under tiden kkl har gält ! utöver detta så har man ganska lätt att få kända fel lagade långt efter detta!
det här gas spjället som krånglar sitter ju på bilar som är 7 till 9 år gamla...
CarMan skrev:åk upp till ON OFF med vilken vara som helst, efter att garantin på 1 år gått ut, o det blir en järda massa strul. kom sedan med en vara när konsument lagen kått ut (2 eller 3 år beroende på när du köppt varan) då är det bara att vända !!!
ingen har någonsin haft problem att laga sin volvo under tiden kkl har gält ! utöver detta så har man ganska lätt att få kända fel lagade långt efter detta!
det här gas spjället som krånglar sitter ju på bilar som är 7 till 9 år gamla...
CarMan skrev:det tråkiga är ju at folk inte lyssnar... med meraJo, men det är ju därför du gärna får tjata vidare.
God afton, gott folk! Har enligt bilbesiktningen […]
Hur har det gått för dig?
Problemet ser nu ut att vara löst, vad jag ha[…]