- lör 20 sep 2008, 23:42
#219479
Som jag fattar det klagar han både på tillverkare och återförsäljare.
Moderator: Moderatorer
Fluffen skrev:Som jag fattar det klagar han både på tillverkare och återförsäljare.
CarMan skrev:I sak har du rätt men det är bara att inse det "jobbiga" faktum, att kunden ser ofta helheten. Kunden slår ofta ihop Volvocars (eller vad dom nu heter) med eftermarknadsorganisationen(erna). Kunden skiter i vems felet är, kunden vill att bilen skall funka och när den inte gör det, så vill kunden få ett schysst bemötande när bilen skall servas/repareras. Nått för Volvocars (eller vad dom nu heter) att tänka på, vilka dom låter transportera o vidarebefordra sitt renomé. Taskig eftermarknad slår stenhårt mot Volvocars (eller vad dom nu heter)Fluffen skrev:Som jag fattar det klagar han både på tillverkare och återförsäljare.
ja så är det säkert.
men bilias beteände har inte i en här tråden att göra
CarMan skrev:Ehum...varför inte det?Fluffen skrev:Som jag fattar det klagar han både på tillverkare och återförsäljare.
ja så är det säkert.
men bilias beteände har inte i en här tråden att göra
CarMan skrev:åk upp till ON OFF med vilken vara som helst, efter att garantin på 1 år gått ut, o det blir en järda massa strul. kom sedan med en vara när konsument lagen kått ut (2 eller 3 år beroende på när du köppt varan) då är det bara att vända !!!En bil SKA vara byggd för att fungera under väldigt många år och mil. Ingen förväntar sig att en TV eller stereo ska hålla mycket mer än fem år, och det är ok eftersom de kostar några tusenlappar. En produkt som kostar lika mycket som en årslön måste man kunna ställa mycket högre krav på!
ingen har någonsin haft problem att laga sin volvo under tiden kkl har gält ! utöver detta så har man ganska lätt att få kända fel lagade långt efter detta!
det här gas spjället som krånglar sitter ju på bilar som är 7 till 9 år gamla...
CarMan skrev:åk upp till ON OFF med vilken vara som helst, efter att garantin på 1 år gått ut, o det blir en järda massa strul. kom sedan med en vara när konsument lagen kått ut (2 eller 3 år beroende på när du köppt varan) då är det bara att vända !!!
ingen har någonsin haft problem att laga sin volvo under tiden kkl har gält ! utöver detta så har man ganska lätt att få kända fel lagade långt efter detta!
det här gas spjället som krånglar sitter ju på bilar som är 7 till 9 år gamla...
CarMan skrev:det tråkiga är ju at folk inte lyssnar... med meraJo, men det är ju därför du gärna får tjata vidare.
Du har ju lite koll på var som händer hos Volvocars o återförsäljarna. Men problemet är inte kanske inte vad du säger, utan att så pass många anser ser sig blivit lurade, taskigt bemötta mm mm vilket medför att en hel del inte längre tror på det som sägs angående Volvos förbättringar av, i detta fall spjällhusen. Du som ser det hela från en sida tycker att Volvo/återförsäljare skött det hela bra. Bilägaren som fått stå o käfta med en kundmottagare som inte vet ett " jädra smack" om några spjällhusproblem och goodwill´s, han är inte lika nöjd... Jag har ännu inte kunnat se nått dokument, motsv som tydligt o klart talar om vad Volvocars har gjort för förändringar maa spjällhusproblematiken och varför o i vilket syfte. Inte heller nått tydlig beslut om vad som gäller avseende klagomål på spjällhusen. Volvo kunde ha skött det hela snyggare i Sverige.Jag hade tidigare en XC70 -12. Den var varm ner ti[…]