- sön 21 sep 2008, 15:18
Svårt att kommunicera är det. Vår telefonist är definitivt inte bäst på att sköta sitt arbete, men hon har det i alla fall. Det är många gånger jag har fått rätta till hennes felaktigheter, men hon får i alla fall ha kvar sitt arbete. Det är ett ex på att alla inte är proffs på det arbete de har, och att andra kan det bättre. Bara för att man jobbar med en sak betyder det inte att man är bäst på det. Och det gäller även bilmekar.
Men vi ska inte kasta skit på varann, jag ber dig bara vara ödmjuk nog att inse att det kan finnas folk här som kan bättre än anställda bilmekar. Och att de kan göra fel, både de här på forumet och de som jobbar på märkesverkstad. Jag har lika stort (litet) förtroende för datortekniker, läkare och bilmekar, det finns ett fåtal som är riktigt duktiga, de andra ska man försöka hålla sig undan.
Själv jobbar jag med datorpryttlar, men jag vet att jag inte är bäst och jag vet några jag litar på som jag tar in som konsulter när vi behöver extra bra hjälp. Men oftast klarar jag och kollegan oss ganska bra utan att ta till hjälp. Men det viktiga är att vi vet att vi inte kan allt samt vet att vi kan göra fel.
Erik
Volvo V70 B5244S2 -01
Volvo V70 B5254T2 -03
Volvo V70 B5244S -03
Volvo V50 B5254T3 -04
Volvo V70 B5254T2 -07
Yamaha XJ 900 -85