Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av wissel
Hejsan alla Volvovänner.
Jag är nyfiken på om någon vet något om det är en ny uppdatering på G ?
Jag gjorde den senaste (VO 30677038) men det är ju ett tag sedan !
Skulle vara kul om det kom något nytt litet påfund i så fall ?! Det är ju billigare än att byta bilen :-O)
Saknar grejer som att backspeglarna inte vinklar ner när jag lägger i backen m.m.
Kanske läge för Volvo att börja marknadsföra Servicepack a la Microsoft :P
:roll:
av Psyko
Art nr:et säger ingenting när uppgraderingen gjordes,total uppgradering
har alltid samma art nr.

Uppgraderingar kommer löpande men det är svårt att veta i förväg.

På V70N kommer det nog inga större förändringar utan endast
mindre buggfix.
Användarvisningsbild
av wissel
Hej Psyco.
vet du möjligen om Volvomekarna får inf. om dessa kontinuerligt eller om dom får gå den hårda vägen via trial and error :?:
Nej fram för Servicepackar som är numrerade :P :P
Dom skulle ju kunna sitta o klura ut förbättringar typ Temp.mätare på motorolja o den skulle visas i Datorn. mm.mm.mm.
Det är ju friska pengar rätt in i börsen utan gigantiska investeringar typ Torslanda eller så 8) :-)-)
av JK24T
VIDA jämför befintlig med ny... dvs scannar bilen och visar sedan om det finns ny mjukvara...
Bara nyfiken nu när ni pratar uppgraderingar å dylik. vet inte vilken uppgradering jag har i min bil (s80 00:a), har inte hört något om d från när ja lämnar in bilen på service. hur vet man när man ska uppgradera, verkar ju inte vara något som service killarna säger till om ex: tjena bilen e klar, men du verkar ha en gammal programvara! vill du uppdatera?"
hade varit enklare! sen vilka funktioner finns i de nyare programvarorna, läste det ni skrev om backspeglarna, men funkar det bara till v70 etc?
av Psyko
carpe_nemo skrev:Bara nyfiken nu när ni pratar uppgraderingar å dylik. vet inte vilken uppgradering jag har i min bil (s80 00:a), har inte hört något om d från när ja lämnar in bilen på service. hur vet man när man ska uppgradera, verkar ju inte vara något som service killarna säger till om ex: tjena bilen e klar, men du verkar ha en gammal programvara! vill du uppdatera?"
hade varit enklare! sen vilka funktioner finns i de nyare programvarorna, läste det ni skrev om backspeglarna, men funkar det bara till v70 etc?
Ingen ser eller vet att du har en gammal programvara.
Enda sättet för en Verkstad att få reda på om du har en gammal
programvara i bilen är att testa ladda uppgraderingsmjukvaran,då
får man svar på om det finns en ny.
Uppgraderar gör man om man har något problem med
bilen.
Normalt sett får man inga nya funktioner i bilen
för att man uppgraderar.
Jag har haft min -01 S80 servad på Bilia. Dom kunde se vilka mjukvaru-uppdateringar som gjorts när jag ringde o kollade bilens historik. Nu e jag osäker på vad Bilias olika benämningar, typ uppdatering, ominstallation, total uppgradering etc betyder för dom. Jag vet bara vad det innebär i den vanliga data-världen.

Mvh
Senast redigerad av 1 -94 9000 2,3T cse, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
nya funktioner man kan fp, är istil med att man kanske inte behöver trycka på hel ljus knappen för att få igång extra ljusen (bilen mins hur du lämna den sist)

uppdatering gör man alltså om man inte är nöjd med et betaände bilen har

Rättare sagt, är man inte nöjd så lämnar men in bilen på en felsökning (sen kanske verkstan vet att en mjuvara löser ditt problem, eller så vet om att man kan byta komponent X så löser det problemet
Användarvisningsbild
av CarMan
ja man kan se massa nummer i tie, men inte vad skilnaden mallan nuvarande mjukvara & den aldra nyaste är.

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]