Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Andvänder du båda nycklarna?

nyckel 1 lås upp ställ in stol + spegel. lagra minet, o lås bilen
nycke 2 gör samma sak
lås upp med nycke 1
av Vålvå
Lite kuriosa:enl instr.boken har stolminnet inget att göra med nyckelminnet.
Nyckelminnet lagrar bara den position som stolen/speglar har vid låsning oberoende av vilket minne i stolen som används!
Användarvisningsbild
av CarMan
helt rätt, minet mot nyckeln lagras när man låser, därför vi måste in med nyckel numer 2 för att inte sabba första minet.

när man som jag ibland åker bil till jobbet o frugan är med, för att åka vidare till sitt jobb. så stannar jag o låser, så hon får låsa upp o köra vidare med sin nyckel
chripers skrev:Nu har jag testat att avaktivera funktionen, låst bilen.Öppnat och aktiverat igen och ställt in stolen, lagrat i minnet.
Låst bilen igen, öppnat och flyttat på stolen.Låst bilen, öppnat men stolen rör sig inte en centimeter.Blir alldeles yr av all "i och ur".Jag får kolla med verkstan helt enkelt.
Du måste använda båda nycklarna! :wink:

Annars går det inte. Måste varit trött när jag skrev att behövde göra en ny inställning. :) Det går nämligen bara på den sista stolsinställningen/backspegelinställningen som den nyckeln hade senaste gången den användes.
av Amli
Det går nämligen bara på den sista stolsinställningen/backspegelinställningen som den nyckeln hade senaste gången den användes.
Precis. Minnet sitter inte i inställning i sig utan hur stolen och speglarna stod i position när respektive nyckel senast låste dörren.
av LJN
-Som ett litet sidoinlägg så kan jag berätta att "nyckelminnet" för elförarstol på V50 MY08 har ett "tidsfel"
Felet är känt av Volvo och enligt besked direkt från Volvo Göteborg så kommer en lösning först
senare i höst! ( drygt ett år efter bilens leverans )
av chripers
Om det är nån som funderat hur det gått för mig så kan jag meddela att det funkar precis som det ska.
Det var jag som gjorde fel hela tiden, har även informerat säljaren hur det ligger till med minnesfunktionen.
Det var ju ändå han som lärde mig fel från början, så nästa gång det blir bilköp så ska jag kunna pressa nån % till kanske :D
av Amli
chripers skrev:Om det är nån som funderat hur det gått för mig så kan jag meddela att det funkar precis som det ska.
Det var jag som gjorde fel hela tiden, har även informerat säljaren hur det ligger till med minnesfunktionen.
Det var ju ändå han som lärde mig fel från början, så nästa gång det blir bilköp så ska jag kunna pressa nån % till kanske :D
Skönt att det inte var något fel på stolen. Vad för fel gjode du?
av Vålvå
Amli skrev:
chripers skrev:Om det är nån som funderat hur det gått för mig så kan jag meddela att det funkar precis som det ska.
Skönt att det inte var något fel på stolen. Vad för fel gjode du?
Ja, vad gjorde du för fel :?: :?:
Vilken packbox ?

Tack så mycket för svaret. Glömde […]

Tror det kan vara svårt att komma åt a[…]

Rost vid gångjärn baklucka V60 2021

eftersom det är vitt så lägg lite […]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]