- ons 23 nov 2005, 23:54
körde som vanligt till jobbet och trampade kick-down men helt plötsligt efter suget så att säga dyker det upp felkoder såsom kör sakta service omg. samt emmisioner service erfodras..till en början blinkar lambda lampan men senare lyser den konstant...bilen börjar gå ojämt även vid tomgång....
körde in bilen till bilia för avläsning och där konstateras att misständning på cylinder 3...
vad kan ha gått åt he-vete??
bilia hann inte kolla på detta hade bilar före...men bilen står kvar och man skall inte köra med detta förstår jag...
han pratade om i värsta fall topplockspackningen..men hur kan denna gå??
har aldrig haft problem med detta....
kan även vara spridare,tändspole,tändstift...tändstiften är bytta för ca 6 månader sedan...
bilen rök ingenting var som vanligt men jag skulle vilja ha ngn som gör ngt inlägg ang.detta problem...ngn som vart med om samma symptom kanske??
bilen är en volvo s80 t6 1999
körde in bilen till bilia för avläsning och där konstateras att misständning på cylinder 3...
vad kan ha gått åt he-vete??
bilia hann inte kolla på detta hade bilar före...men bilen står kvar och man skall inte köra med detta förstår jag...
han pratade om i värsta fall topplockspackningen..men hur kan denna gå??
har aldrig haft problem med detta....
kan även vara spridare,tändspole,tändstift...tändstiften är bytta för ca 6 månader sedan...
bilen rök ingenting var som vanligt men jag skulle vilja ha ngn som gör ngt inlägg ang.detta problem...ngn som vart med om samma symptom kanske??
bilen är en volvo s80 t6 1999