- sön 14 sep 2008, 17:08
#217781
[/quote]De är också en avnledningarna till att jag är lite mer nyfiken på en 2,5T, verkar vara kanon att dra husvagnen med =), har dragit med en 2,4 (140) innan och det gick kanon förutom i backar då den sackar lite grann då.
Någon som har något mer att säga om just 2,5T? Vad ligger försäkringen på? Eco chipning är det någon bra idè? Eller bara vanligt chip?[/quote]
Försäkringen kan du kolla på insplanet.com dom kollar med alla försäkringsbolag gratis åt dig, dock lite på tvingande vad det gäller att fixa en försäkring genom dom men annars är dom bra.
Sen skulle jag nog avråda dig från chip eller ppc, jag har trimmat båda mina förra s60 2,4t och den sista med ppc och den spårade ur totalt efter ett tag "Motor servic erfodras" dök upp i färddatorn :( de blev en lista på 10-15 rader med fel när dom läste av den inne på volvo. och den första ryckte när jag gasade på med den.
Det blev en dyr historia innan det blev bra igen..
Någon som har något mer att säga om just 2,5T? Vad ligger försäkringen på? Eco chipning är det någon bra idè? Eller bara vanligt chip?[/quote]
Försäkringen kan du kolla på insplanet.com dom kollar med alla försäkringsbolag gratis åt dig, dock lite på tvingande vad det gäller att fixa en försäkring genom dom men annars är dom bra.
Sen skulle jag nog avråda dig från chip eller ppc, jag har trimmat båda mina förra s60 2,4t och den sista med ppc och den spårade ur totalt efter ett tag "Motor servic erfodras" dök upp i färddatorn :( de blev en lista på 10-15 rader med fel när dom läste av den inne på volvo. och den första ryckte när jag gasade på med den.
Det blev en dyr historia innan det blev bra igen..
Efter två stycken S60 2.4t så är ungen på väg, nu är det V70N som rullas :)