Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snowman
Hej!

Jag har en Volvo S70 2,5T -99 som gått mellan 7900 - 8000 mil, nu har service lampan tänds och jag tänkte att det är lika bra att få det fixat direkt.

Frågan är vad den brukar kosta och vad som ingår?

Tog en titt i motorrummet nu i helgen och noterade att det var ganska rejäla torrsprickor på kamm remmen och även den rem till generator, är det kanske så att detta ingår i 8000 mila servicen?

MVH
Användarvisningsbild
av Nexus
eftersom du har en 99:a tror jag du har 1500 mils intervall på servicen. Då ar du välja på 7500mila eller 9000mila.
eller beror lite på vad som gjordes vid senast servicen.
kamremsbyte är 8 ??:-/ år eller 16500mil ordinarie tid så det är nog läge byta din ganska omgående med tanke på det låga miltalet och åren.
En vanlig service ligger nog runt 2000 på bilia sen säkert lika mycket därtill för rembytet ?:-/ .
Jag vet ej exakta priser då man servar själv 8)
av snowman
Det ser ut att kunna bli en dyr historia detta. Men självklart ska remmarna bytas även om inte standard servicen säger det med tanke på hur de ser ut och då så klart åldern.
Användarvisningsbild
av CarMan
det kanke kostar mycke pengar, men det är inte samma som dyrt.
Användarvisningsbild
av Nexus
allt är ju relativt. slår man ut det per mil blir inte kostnaden så dyr men att kasta upp ett antal tusenlappar överdisk är inte roligt men ändå billigare än haveri :roll:
av snowman
Jag skulle aldrig få för mig att skita i service eller reperation, jag endast konstaterade att det blir en del pengar på ett bräde. Verkar handla om ca 5000 kr. Men så är det ju, det kostar att ha bil.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]