Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Läste på vadis att man ska ta bort minuskabeln samt att man skulle vara försiktig så man inte skadar kabeln till airbag modulen när man tar bort ringen

Måste man verkligen ta bort minuskabeln för jag vill helst inte det för jag har ingen kod till stereon sen hur stor risk är det att man kan skada kabeln till airbagen, jag har väldig respekt för airbagen

Nån som vet vad antennen kostar?
Användarvisningsbild
av CarMan
det är inge kod sill stereon, dessa aparater jobbar på annan sätt.

men du behöver inte ta bort minuskabeln för att byta antenn ring, dock ska tänings nyckeln vara ur (fö anars får du inte bort ringen :lol: )
Användarvisningsbild
av Severin
CarMan skrev:det är inge kod sill stereon, dessa aparater jobbar på annan sätt.

men du behöver inte ta bort minuskabeln för att byta antenn ring, dock ska tänings nyckeln vara ur (fö anars får du inte bort ringen :lol: )
Jo det e kod till den
Användarvisningsbild
av CarMan
jag missa totalt vilket forum jag var på. sorry!

du behöver ialla fal inte ta bort batteriet
Användarvisningsbild
av Severin
Nu är den bytt för en nätt summa av 362 riksdaler å hitills så har den startat direkt varenda gång
av klykan
Har liknande problem, bilen bara dör direkt efter start! Har dock en 850 SE -96 och undrar om det finns en antennring i denna också, eller är det startkontakten man skall byta. Den byttes för övrigt igår men det hjälpte inte :(
av *pettson*
klykan skrev:Har liknande problem, bilen bara dör direkt efter start! Har dock en 850 SE -96 och undrar om det finns en antennring i denna också, eller är det startkontakten man skall byta. Den byttes för övrigt igår men det hjälpte inte :(
Du har antennring i din med..
av klykan
*pettson* skrev:
klykan skrev:Har liknande problem, bilen bara dör direkt efter start! Har dock en 850 SE -96 och undrar om det finns en antennring i denna också, eller är det startkontakten man skall byta. Den byttes för övrigt igår men det hjälpte inte :(
Har någon möjligtvis info om vad denna heter hos volvo/bilia? Hittar den inte utan hamnar på startkontakten som redan är bytt!?
Användarvisningsbild
av Severin
klykan skrev:
*pettson* skrev:
Har någon möjligtvis info om vad denna heter hos volvo/bilia? Hittar den inte utan hamnar på startkontakten som redan är bytt!?
Benämningen som står på kartongen är antenn men det är bara säga antennring så får du rätt

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]