Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kickro
Alla håller på att sänka sin bilar men om man vill höja den hur skall man gå tillväga då?
Några förslag eller någon som erfarenheter om höjning av bil?

Nu snackar vi höjning så karossen hamnar längre från marken
(Bara för att vara extra noga med vad jag menar :lol:)
av *pettson*
kickro skrev:Alla håller på att sänka sin bilar men om man vill höja den hur skall man gå tillväga då?
Några förslag eller någon som erfarenheter om höjning av bil?

Nu snackar vi höjning så karossen hamnar längre från marken
(Bara för att vara extra noga med vad jag menar :lol:)
Man har ju använt andra fjädrar i alla tider.. Så blir det ju även för dej. MEN det stannar inte där utan du måste även byta stötdämpare fram och bak för att ändra höjden.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Måste säga att jag blir lite nyfiken. Ska du ha en "terräng 850"? Eller varför vill du höja den?
av kickro
Har inte hittat några fjädrar och stötdämpare för höjning bara för sänkning. :(
Användarvisningsbild
av Nexus
hur mycket höjning pratar vi om?
Har du en 855 som rullat 25000 mil så köp nya fjädrar så får du nog upp den någon/några cm kanske :roll:
av *pettson*
kickro skrev:Har inte hittat några fjädrar och stötdämpare för höjning bara för sänkning. :(
Hmm.. du kom ju på i ditt första inlägg att du var tvärtemot andra. Vad är det som fått dej att tro att du ska hitta höjnings saker på marknaden som är till för just 850? Ingen 850 är ju höjd. Vill du höja en blir det till att komma på själv vilka delar som kan gå att använda. Att det tillkommer eftermarknads saker som sänker är för att sänkning framförallt främjar väghållningen om det görs på rätt sätt. Vad höjning gör förutom en ökad bränsleförbrukning och försämring av väghållningen vet jag inte riktigt?

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]