Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem med konstant tickande ventillyftare i min 850 GLE -93. Slog i en burk "wynns Hydraulic Valve Lifter Concentrate" som lovade ta bort tickandet, men icke. Har kört ca 20 mil och det tickar på precis som innan.
Hur långt behöver man köra innan man märker skillnad? Eller är det bara en bluffprodukt?
Jag vet att det seriösa sättet är att byta lyftare men då jag inte tänkte behålla bilen så länge till så känns det omotiverat.
Tacksam för synpunkter från andra som testat denna produkt.
av *pettson*
Bjarnhof skrev:Har problem med konstant tickande ventillyftare i min 850 GLE -93. Slog i en burk "wynns Hydraulic Valve Lifter Concentrate" som lovade ta bort tickandet, men icke. Har kört ca 20 mil och det tickar på precis som innan.
Hur långt behöver man köra innan man märker skillnad? Eller är det bara en bluffprodukt?
Jag vet att det seriösa sättet är att byta lyftare men då jag inte tänkte behålla bilen så länge till så känns det omotiverat.
Tacksam för synpunkter från andra som testat denna produkt.
Fungerar säkert. Beroende på vad som orsakar ditt problem. OFTA orsakas tickandet (vid varm bil) av att oljetrycket är något lågt däruppe i toppen. Ibland är det oljekanalerna i toppen som är trånga och ibland är det silen i tråget som är så igenslammad att oljepumpen knappt får olja. Så jag misstänker starkt att problemet kan vara lite större än att slå i en burk med medel.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]