Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sylta
Parkeringsbromsen tar bara framåt inte när man står i motlut då vill bilen (en v70 glt -97) rulla bakåt :-O)
varför?? Bromsbackarna är bytta för ett år sen ungefär ?:-/10000km
av sylta
Kan det vara bromsbanden som släppt igen som förra gången :evil:
va fan ä det för skit :D
av *pettson*
sylta skrev:Kan det vara bromsbanden som släppt igen som förra gången :evil:
va fan ä det för skit :D
Att det händer igen är bara ett option om man köper orginalbackar.. :-)-)
av tomme
sylta skrev:Parkeringsbromsen tar bara framåt inte när man står i motlut då vill bilen (en v70 glt -97) rulla bakåt :-O)
Hadde samma problem då jag böt på min, fixade med att spänna ut handbromsbackarna genom ett bulthål!
går även att spänna lite på själva handbromsspaken i den lilla luckan som sitter under armstödet!
av *pettson*
tomme skrev:
sylta skrev:Parkeringsbromsen tar bara framåt inte när man står i motlut då vill bilen (en v70 glt -97) rulla bakåt :-O)
Hadde samma problem då jag böt på min, fixade med att spänna ut handbromsbackarna genom ett bulthål!
går även att spänna lite på själva handbromsspaken i den lilla luckan som sitter under armstödet!
hmm alltså. Justering går ju till så som du gjort.. Slack på spaken.. ut o justera vid hjulen tills det låser. Släpp något lite, justera spaken så du har låsning mellan 5-8 hack, klart! Nåt som tagits upp många många ggr här. :-)-)
av sylta
Tack för svaren har inte kollat vad det beror på än. Men snart dags för besiktning
plus att jag har en son som nyss har börjat övningsköra så det är bra om man kan bromsa bilen bakåt också :D
Den tar bra framåt och ja det var original bromsbackar. Ska testa Biltemas denna gången! :-E
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]