Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sittidik
Har ett växellåds byte pågång, men undrar vilka lådor som passar. Sitter en m56h med 4,00 i utv. med hastighets givaren i lådan i min bil just nu..
Är det möjligt att montera från en nyare bil med m56h..? förutsatt att det är samma utväxling.. denna sitter i en s60 från -01.
nåt man måste "bygga" om?
Bilen jag kör är en 850 turbo -95..
tacksam för svar!
MVH

La till bilmodell i rubriken/grammse
av *pettson*
Sittidik skrev:Har ett växellåds byte pågång, men undrar vilka lådor som passar. Sitter en m56h med 4,00 i utv. med hastighets givaren i lådan i min bil just nu..
Är det möjligt att montera från en nyare bil med m56h..? förutsatt att det är samma utväxling.. denna sitter i en s60 från -01.
nåt man måste "bygga" om?
Bilen jag kör är en 850 turbo -95..
tacksam för svar!
MVH
Nu har jag inte pejl på om 60 serien har exakt samma koppling som 70 serien. Men 70 serien 2001 går iallafall utmärkt om man gör enligt nedanstående.
Din koppling manövreras inte likadant, det gör att du måste konvertera din bil till att ha slavcylindern inne i lådan. Det går utmärkt att konvertera detta på ett enkelt billigt sätt om man är lite påhittig.
Sen får du koppla om hastighetsmätarsignalen till att tas på vänster ABS sensor fram. Precis så som man införde 1996 som standard. Sen är det bara att montera lådan med ditt motorfäste (bakre).

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)