Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valle08
Har ställts inför ett problem. Beställde min V70 i mitten av juli och nu har den levererats till min Bilia handlare. Bilen, som är utrustad med momentum, skulle ha varit en summum...suck. Pratade med säljaren igår som skulle se hur snabbt det gick att få fram en ny summum, vi ska prata vidare i em.
Tänkte höra med er här hur ni ev. skulle ha förhållit er i en sån situation? Vad kan man kräva av säljaren (som också är bedrövad över det inträffade) t.ex.? lånebil?

Det här är säkert en ovanlig situation, och jag är en ovan bilköpare (min första nya bil) därför frågar jag er. Till saken hör att jag har två barn varav den ena är 1v gammal och eftersom den nya bilen hade kommit så sålde jag våran andra... så nu har vi bara en gammal mazda att åka runt i och det känns absolut inte rätt! Så har iom det funderat på om man nu måste avbeställa bilen och snabbt köpa nått begagnat som inte alls känns nå roligt.

/valle
valle08 skrev:Har ställts inför ett problem. Beställde min V70 i mitten av juli och nu har den levererats till min Bilia handlare. Bilen, som är utrustad med momentum, skulle ha varit en summum...suck. Pratade med säljaren igår som skulle se hur snabbt det gick att få fram en ny summum, vi ska prata vidare i em.
Tänkte höra med er här hur ni ev. skulle ha förhållit er i en sån situation? Vad kan man kräva av säljaren (som också är bedrövad över det inträffade) t.ex.? lånebil?

Det här är säkert en ovanlig situation, och jag är en ovan bilköpare (min första nya bil) därför frågar jag er. Till saken hör att jag har två barn varav den ena är 1v gammal och eftersom den nya bilen hade kommit så sålde jag våran andra... så nu har vi bara en gammal mazda att åka runt i och det känns absolut inte rätt! Så har iom det funderat på om man nu måste avbeställa bilen och snabbt köpa nått begagnat som inte alls känns nå roligt.

/valle
Du ska inte nöja dig med något annat än gratis låne-V70 tills din nya kommer och är säljaren lite smidig så låter han dig använda den Momentum-bil han har!!!
Jag lider med dig! Jag skulle nog inte ta ett sådant besked så bra känner jag :-(O)
SJÄLVKLART ska du ha en gratis V70II lånebil under tiden. Man kanske inte kan räkna med att få samma utrustningsnivå men samma bilmodell ska du absolut kräva!! Det är ju inte ens förhandligsbart. Personligen skulle jag nog förmodligen överdriva behovet av bilen och även försökt få någon form av kompensation, t ex första servicen gratis.
Pratade med säljaren alldeles nyss. Får lånebil, tyvärr kunde jag inte räkna med nån V70II, får se vad det blir på måndag. Total nonchalans när det gäller nån övrig kompensation, det är bara tvärt omöjligt! Finner det mycket konstigt, är ju ändå en hel del pengar som omsätts vid nybilsköp, så nån kompensation skulle ha varit på sin plats- men nej.
Han skulle beställa den rätta bilen idag och trodde att vi kunde få den i början på oktober, vilket jag tror är rent BS, varför skulle den kunna gå på lite drygt två veckor när den andra nästan tog tio!
Arg, besviken men mest snopen över att man måste ligga på och tjata för att få nått i överhuvudtaget, när det blir såna här fel tycker man ju att det ska gå på nån sorts automatik, för att få lite kundnöjdhet. Känns som en dålig start på en stor affär - synd.

/valle
valle08 skrev:Pratade med säljaren alldeles nyss. Får lånebil, tyvärr kunde jag inte räkna med nån V70II, får se vad det blir på måndag. Total nonchalans när det gäller nån övrig kompensation, det är bara tvärt omöjligt! Finner det mycket konstigt, är ju ändå en hel del pengar som omsätts vid nybilsköp, så nån kompensation skulle ha varit på sin plats- men nej.
Han skulle beställa den rätta bilen idag och trodde att vi kunde få den i början på oktober, vilket jag tror är rent BS, varför skulle den kunna gå på lite drygt två veckor när den andra nästan tog tio!
Arg, besviken men mest snopen över att man måste ligga på och tjata för att få nått i överhuvudtaget, när det blir såna här fel tycker man ju att det ska gå på nån sorts automatik, för att få lite kundnöjdhet. Känns som en dålig start på en stor affär - synd.

/valle
Det jag misstäneker han gör är att en eventuell beställd demobil görs om efter dina spec innan tillverkningen sker, därav kan du få en så snabb leverans. En tanke bara.
Försök testa dig till någon tillbehör typ dragkrok eller liknanade!

Bagageluckan på bilen har börjat k[…]

Tjenare alla !ny i forumet. Min älskade vita[…]

Testat med injection cleaner? Kompressionsprov gj[…]

Varför byta? Där är ju beägg k[…]