Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
T-Röd skrev:Hur ska man få olja i hela systemet när allt har varigt precis tomt?

Först fylla lådan och sen hälla olja i kylaren?

Är alltså en automatlåda. 850 :wink:
Fyll oljemängden för motorn exklusive oljekylen. Kör motorn varm så oljekylen öppnar. Stäng av och vänta på plan yta. Efterfyll till mittemellan min-max
*pettson* skrev:
T-Röd skrev:Hur ska man få olja i hela systemet när allt har varigt precis tomt?

Först fylla lådan och sen hälla olja i kylaren?

Är alltså en automatlåda. 850 :wink:
Fyll oljemängden för motorn exklusive oljekylen. Kör motorn varm så oljekylen öppnar. Stäng av och vänta på plan yta. Efterfyll till mittemellan min-max

du menar lådan? :P men är det ingen fara i början med för lite?
*pettson* skrev:eftersom frågan ändrades så att vi blinda nu kan se, så kan man istället läsa i tråden som handlar om att skölja lådan.. Det är lite onödigt att slänga ut samma info igen och igen. Där står allt om hur man fyller.

all info har ju stått hela tiden i min första tråd. Sen om folk inte läser från början till slut är ju upp till var och en....
T-Röd skrev:
*pettson* skrev:eftersom frågan ändrades så att vi blinda nu kan se, så kan man istället läsa i tråden som handlar om att skölja lådan.. Det är lite onödigt att slänga ut samma info igen och igen. Där står allt om hur man fyller.

all info har ju stått hela tiden i min första tråd. Sen om folk inte läser från början till slut är ju upp till var och en....
Naturligtvis ska du få ett svar som du då frågar efter. Fyll lådan på erforderligt sätt med rätt mängd olja, rätt mängd är precis över min med kall låda. Oljekylen sköter sej själv. Starta, prova lägena, efterfyll.
Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]

Felkod B5

Länken leder till en tråd starta[…]