Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Riktigt läckert :) Nu fick jag direkt inspiration till egna bilen... Enkelt och billigt med lite elektronikpill som faktiskt är ganska skoj :D

Vart köpte du diodrarna? Och krävs det inga motstånd eller liknande?

EDIT: Ser även att lampväljaren lyser upp, ovanför ratten där man väljer halvljus, p-ljus osv. Det lyser inte på min nu, men kanske beror på trasig lampa också.
Tackar :D
okej härligt att du får lite inspiration också :wink:
Jag köpte dioderna på molectric.com och det behövs motstånd också o det har dom där. 470ohms motstånd 100st för 20 kr :lol:
Ahh okej jo det är nog din lampa som är paj.
mitza skrev:Sjukt fin bil du har :D Ser ut som du slapp "punktbelysningen" eller vad man ska säga, att dioderna inte sprider sig så mycket. Hur fick du till det?.

//Robert
Har för mig att det finns olika typer av dioder. De som lyser som en fast punkt och de med större spridning.
Okej, det kanske det gör. har suttit och kollat lite till min bil, men hittils har jag bara sett punktupplysta, så jag lade ner den idén, men kanske ska kolla lite mer nudå :D

/Robert
Tackar :D heh
Jo det blev bra spridning på dem faktiskt :D dom dioderna jag tog har 20graders spridningsvinkel men sen slipade jag ner toppen på dem också så sprids det lite mera o blir ingen punkt.
Ända jag kan klaga på är väll spridningen vid vreden till fläkten som det är lite svagare där nere.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 29
B30a i en 740?

Det är möjligt att regga. Men.... D&arin[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tan[…]

Jag plockade bort plastskydden för trö[…]

Borde vara trycksensorn, och inte regulatorn med f[…]