Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

850 GLT 93a

Hej alla, jag satt i en lång bilkö när jag märkte att mätarna betedde sej konstigt dom sjönk till botten varje gång bilen slutade rulla när jag sen släpper upp kopplingen och bilen börjar rulla så hoppar dom igång igen efter ett litet tag så började bilen koka men vet ej om det har något samband. Om jag står i en backe med friläge och börjar rulla så hoppar dom igång igen men sjunker lika snabbt när man stannar. Bensinmärtaren och tempmätaren sjunker helt till botten det ända som funkar är varvräknaren ?:-/ Tacksam för råd o hjälp!
xlint skrev:850 GLT 93a

Hej alla, jag satt i en lång bilkö när jag märkte att mätarna betedde sej konstigt dom sjönk till botten varje gång bilen slutade rulla när jag sen släpper upp kopplingen och bilen börjar rulla så hoppar dom igång igen efter ett litet tag så började bilen koka men vet ej om det har något samband. Om jag står i en backe med friläge och börjar rulla så hoppar dom igång igen men sjunker lika snabbt när man stannar. Bensinmärtaren och tempmätaren sjunker helt till botten det ända som funkar är varvräknaren ?:-/ Tacksam för råd o hjälp!
provat att ruckla lite på nyckeln?
xlint skrev:850 GLT 93a
Hade samma fel (dock ingen kokning). Hittade en dålig komponent på kretskortet och provbytte ett par andra, men ingen skillnad. Slutade med ett annat begagnat instrument.

Funderar på om såna fel uppstår av t ex lossade batterikablar under gång.
Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]