Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av busjocke
Hejsan jag har en 855 t5 -96 tysk import.

Bilen kokar när jag står i köer, det jag har bytt ut är expansions kärlet för kylarvätskan "som hade ren spricka i plasten" samt termostaten. men det funkar ändå inte. det jag mer har tänkte på är termostatgivaren eller kylarn.

Och så en grej till :D när bilen är helt avstängd till och med låst så kan fläkten gå igång lite när som helst, då måst jag gå in i bilen vrida nyckel fram å tillbaks för att den ska stängas av???

Snälla kom med förslg börjar bli tokig på bil jäv...

Mvh Jocke
av hadah
Jag tror du har problem med tempgivaren.När bilen får problem med tempgivarsignalen.och ej vet exakt temp på motorn,då startar motorstyrenheten fläkten när den tror att det behövs därför kan den starta när du stänger av bilen. samt det är ganska vanligt med strulande tempgivare. När du byter tempgivare byt även ut termostaten, för den måste du ändå ta lös.
av *pettson*
busjocke skrev:Men var sitter temgivaren då? för den skitter väl inte innanför termostaten?? eller gör den det? Fick för mig att den satt längre ner!
Tempgivaren sitter på termostathuset.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]