Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av driver247
Har bytt batteri i nyckeln(fjärrkontrollen) ??:-/ . Hur gör jag för att få den att fungera igen? den ska tydligen aktiveras på något vis. ?:-/ :-O)
Användarvisningsbild
av Sparkz
Ska inte behövas... Det är bilen som lär sig känna igen kontrollen när man programmerar en ny kontroll, inte tvärt om.
Vilken typ av larm har du, hur ser kontrollen ut?
Användarvisningsbild
av 03daru
Hej, jag lånar denna tråden lite, har samma problem, skillnaden är att jag har en 965:a från 97. Men det skall vara samma fjärr till 960 och 850.
Mitt problem började med att ena kontrollen slutade fungera, sedan bytte jag till den andra, och det fungerade i ett halvår, men nu är bägge kontrollerna döda. Jag har bytt batteri i kontrollen, men inget händer. Det piper från kontrollen så den fungerar troligen. Problemet verkar vara att bilen inte känner igen signalen eller att den inte tas emot av mottagaren. var sitter mottagaren i bilen? Se bifogad bild på min kontroll.
Hur går en programering till?

Bild
av Mackansglt
Verkar vara ett VGA II larm, samma som på min 850.
För att aktivera fjärkontrollerna på 850, bör vara samma på din gör som följer.
Vrid tändnigen på¨och av 5 ggr. den 5te. gången lämnas tändningen på, ta fjärkontrollen och rikta den mot larmdioden och tryck på LOCK/UNLOCK knappen. Då skall ljusskenet bli fast på larmdioden, ta nästa fjärr och rikta den mot larmdioden och tryck på LOCK/UNLOCK och ljusskenet skall bli fast igen. Detta måste göras inom 10 sek dvs. bägge fjärrarna måste aktiveras inom 10 sek.
Detta borde stå i instruktionsboken.
244 - Bälte bak

När min äldre dotter fick sitt körk[…]

hejsan jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]

Du säger att du kör Tesla men samtidig[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]