Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
Jag har använt flera modeller av både Braun och Philips under många år och av dom gillar jag bäst Philips.

Men ingenting går upp mot manuell rakning! Ger en så slät och skön känsla, man blir verkligen renrakad... Det är dock en viss konst för att slippa byta ut dom dyra Gilette-bladen efter bara några få rakningar. Gör man rätt håller bladen för många, många rakningar.

Börja med att dutta så varmt vatten som möjligt i ansiktet/på halsen så att porerna öppnar sig. Borsta in rakkrämen med en bra naturhårsborste, ordentligt. Låt verka en stund (borsta tänderna tex), blöt händerna och dutta på lite vatten ovanpå löddret. Nu är det dags för själva rakningen... skölj av bladet ofta. När rakningen är klar så blöt in ansiktet/halsen med KALLT vatten så att porerna drar ihop ihop igen. Om du använder rakvatten blir det en jäkla skillnad om du har använt kallt vatten före det eller ej... är porerna vidöppna så svider det ju rejält... :x
Användarvisningsbild
av Phantom
Brainded - Du har ju köpt årets första julklapp, lägg tillbaks den i kartongen och köp en ny till dig själv :-)-) Kanske får hela släkten en rakapparat tills du är nöjd :D
Själv har jag aldrig hittat en rakapparat jag är nöjd med men har en Philips som backup, kör alltid den manuella metoden med rakgel och hyvel. Det tar lika lång tid tycker jag.
Användarvisningsbild
av Brainy
Phantom skrev:Brainded - Du har ju köpt årets första julklapp, lägg tillbaks den i kartongen och köp en ny till dig själv :-)-) Kanske får hela släkten en rakapparat tills du är nöjd :D
Själv har jag aldrig hittat en rakapparat jag är nöjd med men har en Philips som backup, kör alltid den manuella metoden med rakgel och hyvel. Det tar lika lång tid tycker jag.
Plasten var lite för ihopsvetsad för att den skulle gå att öppna på ett snyggt sätt :(

Hade kunnat ge den till någon 15årig släkting, några småfjun borde den ju fungera på.
Tänk på att det kan ta ett tag att "ställa om sig" när man köper ny rakare. Byter man från en Braun till en Phillips och vice versa så kan det känna lite konstigt i början.

Har alltid kört med Braun och jag tycker att det funkar kanon. Självrengörande givetvis! :-)-)
Användarvisningsbild
av A80TD
Tackar för tips och kommentarer. :)

Jag chansade och gjorde en beställning på en Philips HQ 9160. Har aldrig provat en Philips över huvud taget. Jag får väl återkomma med en recension när jag har fått den. Den gick på 1299:- plus frakt.
Det slank även med en Sony DVD-recorder med hårddisk eftersom priset bara var 1499:- :D

Visst tar en rakhyvel bättre men jag har i stort sett gett upp den eftersom jag så lätt blir blodig på halsen.

Hittade 4st Njord fälgar med nya däck p[…]

Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]