Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av #27
Per-Åke Kjellberg skrev:hej jag har bytt dörr stoppen på en v70 98. Problemet jag har nu är att fästet i dörrstolpen är löst,hur spänner man det?

per

De blir till att svetsa om de är plåten som är lös.
Användarvisningsbild
av Sparkz
Japp, det är lite klent byggt och spricker ofta runt svetspunkterna. Svetsa ganska mycket runt omkring så belastningen sprids ut över en större yta.
av *pettson*
Tyvärr är det byggt så att det finns en tjock förstärkningsplåt på insidan som sen bara är punktad i ytterplåten. Felet som uppstår är då att ytterplåten blir utmattad och det ger sej. Skruva loss mini torxen i kontakten vid B stolpen. Gänga av elkontakten till dörren.
Gör så att du hakar av dörren (jätteenkelt) skruva INTE LOSS skruvarna till dörren. Utan använd dom två små E14 torxen som sitter på gångjärnen. Skruva ut dom lite stäng dörren lite grand tills näsorna på gångjärnen går fria och lyft av dörren komplett med gångjärnshalvan på. (går bara att lyfta av i en viss vinkel. Du ser det om du kikar på gångjärnen.)
Borra ett litet hål i slutet på varje spricka som du ser. Slipa av färgen. Skydda kontakten och sen bränn på med svetsen så att du kommer in i underliggande plåten som stöd. Slipa av. Om det krävs så lägg lite spackel tunt tunt med ett finger. Slipa av, grunda och lacka.. haka på dörren sätt dit elen. Dra åt stoppet.. NU om du svetsade ordentligt kommer du aldrig mera ha det trasslet med bilen på den sidan.

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]