Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pekkamop
Hej

Har varit med här på forumet länge under ett annat alias men pga datorkrasch försvann min gamla uppgifter.

Åker 855 GLT 95 och har ett konstigt ljud i bakvagn. Det är ett klonkande ljud som från något tungt som låter även i låga farter. Avgassystemet sitter fast så det är det inte, men jag skulle behöva ett och annat tips här, kanske vet någon vad det skulle kunna vara. Verkar som det kommer från bilens vänstra del, men svårt att avgöra.

Tack på förhand

Anders
av Cornelia
Stötdämparen slut? Stötdämparföstena som är slut? Det senaste var felet på vår bil när den börja klonka oavsett hastighet i stort sett. Kostar 129:- st (iaf till vår sedan) på Biltema..
av pekkamop
Cornelia skrev:Stötdämparen slut? Stötdämparföstena som är slut? Det senaste var felet på vår bil när den börja klonka oavsett hastighet i stort sett. Kostar 129:- st (iaf till vår sedan) på Biltema..

Jag har nyligen byt stötdämpare, tror att jag fick de rätt monterade i alla fall

A
av Cornelia
pekkamop skrev:
Cornelia skrev:Stötdämparen slut? Stötdämparföstena som är slut? Det senaste var felet på vår bil när den börja klonka oavsett hastighet i stort sett. Kostar 129:- st (iaf till vår sedan) på Biltema..

Jag har nyligen byt stötdämpare, tror att jag fick de rätt monterade i alla fall

A
Kolla föstena som de sitter i...gummit kanske har spruckit.
av pekkamop
Cornelia skrev:
pekkamop skrev:

A
Kolla föstena som de sitter i...gummit kanske har spruckit.

Ja det är jag kolla
A
av Cornelia
Vi hade nämligen samma problem på vår bil Nya dämpare runt om och nån månad efter börja det klonka och då visade det sig att de förra ägarna fusklagat fästena med ett stag över men att det lossnat (tur för oss) så man såg lätt var felet vra när man lyft bort mattorna så stötdämparfästena syntes. Värt att kolla iaf.
av *pettson*
Cornelia skrev:Vi hade nämligen samma problem på vår bil Nya dämpare runt om och nån månad efter börja det klonka och då visade det sig att de förra ägarna fusklagat fästena med ett stag över men att det lossnat (tur för oss) så man såg lätt var felet vra när man lyft bort mattorna så stötdämparfästena syntes. Värt att kolla iaf.
Fantastiskt vad folk kan snåla med.. Menar dom är ju dyra på biltema..
av Cornelia
*pettson* skrev:
Cornelia skrev:Vi hade nämligen samma problem på vår bil Nya dämpare runt om och nån månad efter börja det klonka och då visade det sig att de förra ägarna fusklagat fästena med ett stag över men att det lossnat (tur för oss) så man såg lätt var felet vra när man lyft bort mattorna så stötdämparfästena syntes. Värt att kolla iaf.
Javisst...arg blev vi men var bara atyt köpa nytt ju...dör ju inte om de går sönder om 1 år igen :lol:
av pekkamop
Cornelia skrev:
*pettson* skrev:
Javisst...arg blev vi men var bara atyt köpa nytt ju...dör ju inte om de går sönder om 1 år igen :lol:
Hej

Verkar som att gummit är helt och fint på båda sidor i min bil.

Finns det några andra tänkbara fel måntro?

A

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]