Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av OneYet
volvov70NR skrev:Mina Biltema låter förjävligt mot rutan haft dom en månad nu var tysta i 2 dagar typ något förslag på vad soom kan vara fel
Likadant för mig.
På min Opel Speedster har dom varit perfekta i 2 år medan de började skrapa över rutan efter 3 veckor på V70:n.
Kanske bara att köpa ett par nya och hoppas att de kommer från en bättre batch.
Användarvisningsbild
av smygaren
LaRy skrev:Jag har också noterat att mina flatblad har mycket kort livslängd på min S80, -05. De är dessutom riktigt svindyra. Jag köpte därför billigare flatblad på Biltema som inte gick att montera. Jag har på min bil en helt speciell torkararmsfäste som Bosch kallar för toppfäste. Är det någon som hittat en adapter eller dyl. så att man kan montera exempelvis Biltemas flatblad eller andra standarblad på Volvos toppfäste, använt 2004 - 05 på S80 och 2005 - 2006 på V70 år.
Hejsan!

Jag har för mig att Biltemas nya Ultrablade passa bilar med "Toppfäste". Från Volvo 05 o frammåt.
Om de sedan är bra eller ej det vet jag inte men priset är ok, 119kr/st. Det borde väl finnas garanti om de är helt kassa?

Som en annan skrev så passar även de på "nyatorkarblad .se" men de är inte heller så billiga tycker jag. Har man de "vanliga" torkarmarna utan "toppfäste" så ska även Bosch Twinn typ flatblade vara bra.

/Smygaren
Användarvisningsbild
av Gizz
volvov70NR skrev:Mina Biltema låter förjävligt mot rutan haft dom en månad nu var tysta i 2 dagar typ något förslag på vad soom kan vara fel
Min far hade samma problem på sin V70 -02. Han putsade av rutan ordentligt med förnsterputs och fick då bort en beläggning som verkar varit med sen den var ny. Han fick en ny rutan pga stenskott förra hösten. Men efter att den togs bort så har dom varit tysta.
Användarvisningsbild
av smygaren
har nu köppt Biltemas för 119kr/st och dom är kanon, i alla fall än så länge.

/Smygaren
Användarvisningsbild
av Barkbiten
smygaren skrev:har nu köppt Biltemas för 119kr/st och dom är kanon, i alla fall än så länge.

/Smygaren

Man har ju råd att byta ett antal gånger extra (om det nu skulle behövas) med så låga kostnader!
av Infide
Jag bytte i veckan. De andra satt på när jag köpte bilen och jag har kört 4000 mil med dem, de var inte nya när jag köpte bilen och de har inte blivit mycket sämre heller så jag misstänker att de suttit på sen bilen var ny. De har nu gått 12000 mil.
av vandenhoogen
Har torkararmar från en S80-04 alltså med toppfäste.

99-03 hade de samma torkararmar "traditionella"
-04 fick de den nya varianten, men redan årsmodellen efter (-05) byttes vänsterarmen ut mot en annan design.

Det jag funderar över är att byttes den ut för att den låter, misstänker att det är fel vinkel eller något för jag har testat 3 olika fabrikat på torkarbladen, volvo orginal (valeo tror jag det var) och det lät, bosch som jag har idag låter också (kostade ca 600kr på en mack), samt en annna variant som satt på torkararmarna då ja köpte dem. Det är bara vänster (förarsidan) som låter o gnisslar mot rutan. medans högerarmen den som de inte ändrat designen på är tyst. Kanske är långsökt... men är det någon annan med en S80 -04 som har problem med missljud från torkarbladen (förarsidan)

:)
OM RYSSEN KOMMER

trump.jpg

Ok. Sög med felaktig annons, den är bort[…]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]

Från en "kompis" :-D ✅ Du har a[…]