Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Köpte mig en 142 nån gång 06 å körde med den som den var första sommaren.

Andra sommaren börja man läsa lite och en turbo anläggning av en trycktätad stromberg å en saab 9000 turbo tog plats, fick aldrig nått vidare drag i den så förgasar idéerna skrotades å ett haltech inhandlades och en motor som var fördigbyggd för hämtades också

Kar nu byggt klart det mesta och håller på att försöka få haltechet att funka å där är jag just nu.

Motor: B20 borrad till 92mm, b21et kolvar och b23 M stakar, toppen är filad men har ej nån data på den.

Insug är ett hemmabygge i alu, grenrör är orginal med adapter.

Turbon är en Holset hx40 med 14 avgashus. kommer tyvärr ej ihåg måtten på den, köpt från klracing iaf.

låda ska jag köra m40 tillsvidare.

kopplingen är en 4puckad sinter från kl racing och en provtryckt saab 900 turbo tryckplatta

spridare är msd 895cc.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 volvo142tic, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av lilleman
:D kul bygge du har gjort ska bli intressant och följa hur det går :D

mvh/roger
av volvo142tic
japp den är startad och tryckrör å avgas är byggt, ska köpa bredbandslambda å lite mer grejer när lönen kommer så man kan börja mappa :D
av volvo142tic
sänkt bilen bak å höjt den fram, inga dämpare fram just nu. ska beställa ett par 90/10 dämpare men får jag den mappad å klar innan den 31 denna månad ska jag pröva åka 201 meter å då utan dämpare å se vad man får för chassie reaktion.
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
coolt bygge 8)

enfråga passar 850 turbo fälgarna bolt on eller måste man ha spacers?

mvh/olof
Användarvisningsbild
av axelmds
Roligt att man håller dom gamla bilarna i liv. Håller på jag med....fast inte riktigt på (trim) samma nivå... :P ;)
av volvo142tic
blir inget köra den 31a då det va slut på bredbandslambda sonder.

har nu iaf kapat till glasfiberhuven å satt fast låsen till den å byggt wg avgasrör.

samt lindat downpipe med värmebandage å beställt mig ngk stift

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]