- sön 10 aug 2008, 19:43
#209899
Köpte mig en 142 nån gång 06 å körde med den som den var första sommaren.
Andra sommaren börja man läsa lite och en turbo anläggning av en trycktätad stromberg å en saab 9000 turbo tog plats, fick aldrig nått vidare drag i den så förgasar idéerna skrotades å ett haltech inhandlades och en motor som var fördigbyggd för hämtades också
Kar nu byggt klart det mesta och håller på att försöka få haltechet att funka å där är jag just nu.
Motor: B20 borrad till 92mm, b21et kolvar och b23 M stakar, toppen är filad men har ej nån data på den.
Insug är ett hemmabygge i alu, grenrör är orginal med adapter.
Turbon är en Holset hx40 med 14 avgashus. kommer tyvärr ej ihåg måtten på den, köpt från klracing iaf.
låda ska jag köra m40 tillsvidare.
kopplingen är en 4puckad sinter från kl racing och en provtryckt saab 900 turbo tryckplatta
spridare är msd 895cc.





Andra sommaren börja man läsa lite och en turbo anläggning av en trycktätad stromberg å en saab 9000 turbo tog plats, fick aldrig nått vidare drag i den så förgasar idéerna skrotades å ett haltech inhandlades och en motor som var fördigbyggd för hämtades också
Kar nu byggt klart det mesta och håller på att försöka få haltechet att funka å där är jag just nu.
Motor: B20 borrad till 92mm, b21et kolvar och b23 M stakar, toppen är filad men har ej nån data på den.
Insug är ett hemmabygge i alu, grenrör är orginal med adapter.
Turbon är en Holset hx40 med 14 avgashus. kommer tyvärr ej ihåg måtten på den, köpt från klracing iaf.
låda ska jag köra m40 tillsvidare.
kopplingen är en 4puckad sinter från kl racing och en provtryckt saab 900 turbo tryckplatta
spridare är msd 895cc.





Senast redigerad av 1 volvo142tic, redigerad totalt 0 gånger.