- tis 19 aug 2008, 09:59
Du har la dämpplattor på beläggen.. Tycker det är skumt. Mekonomen kör ju nästan bara med brembo. Det är ju ingen skit som man säger så. Skivorna är svarvade i ett stycke samtidigt. Så det är inte ofta dom är skeva... :roll:
Sen har mekonomen 3 års garanti emot fabriksfel, Inte om dom gått varma och blivit blåa. Orginal har la bara 2 års garanti.. ;-//
Qualia skrev:Jag byte bromsskivor föra sommaren, köpte dock inte original eftersom de flesta säger att det är samma.. men så slog jag till hos mekonomen..Ett problem jag märker är att, det låter som "gnnnnn" när jag bromsar värst är det när det är bra sommar väder, annars så verkar det vara ljudlös ändå.. Kollade på bromsarna.. Allt är rätt inga fel.. Skumt tänkte jag.. eftersom allt är normal. En polare som körde min bil sade att han hade samma ljud på sin bil, så är det fallet.. Nu är jag nyfiken, om det är någon annan som har samma ljud, dvs skivor från Mekonomen..
Du har la dämpplattor på beläggen.. Tycker det är skumt. Mekonomen kör ju nästan bara med brembo. Det är ju ingen skit som man säger så. Skivorna är svarvade i ett stycke samtidigt. Så det är inte ofta dom är skeva... :roll:
Sen har mekonomen 3 års garanti emot fabriksfel, Inte om dom gått varma och blivit blåa. Orginal har la bara 2 års garanti.. ;-//