Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Robbo2.5T
Hej hej!

Köpt en fin v70 som jag trodde var chippad? laddar "bara" 06-07.... ska väl ladda 1-1,2 ifall dem är chippade?

Vad ska jag göra?

Bilen i övrigt tycker jag och dem som provkört den att den går fint men inte det där riktiga draget....som dem ska ha när dem är chippade :evil:
av *pettson*
Robbo2.5T skrev:Hej hej!

Köpt en fin v70 som jag trodde var chippad? laddar "bara" 06-07.... ska väl ladda 1-1,2 ifall dem är chippade?

Vad ska jag göra?

Bilen i övrigt tycker jag och dem som provkört den att den går fint men inte det där riktiga draget....som dem ska ha när dem är chippade :evil:
Det blir inte mera klipp än så om du köpt en lättrycksturbo?
Användarvisningsbild
av Nexus
vad är det för laddtryckmätare i då? går den lita på? min 2,5t laddar ca 0,4 orginal. stämmer ganska bra med min realcar mätare 8)
av Robbo2.5T
grammse skrev:vad är det för laddtryckmätare i då? går den lita på? min 2,5t laddar ca 0,4 orginal. stämmer ganska bra med min realcar mätare 8)
Den går att lite på.... det verkar som om den har steg 2 chip.. blir ev. ett steg 4 = 315HK 435NM :twisted:
av borstarmicke
Steg 4, vad innebär det?

E det byte av turbo o spridare utöver avgas/racekat samt luftfilter då lr? Hur mkt effekt klarar originalkopplingen?
Tänk på att lättrycksturbon har klenare foder i cylinderväggarna än T5:an, tål inte lika mkt påfrestningar/temperaturer...

Batteritillverkning är uppenbarligen inte rik[…]

Däck dimensioner

Har dom röda coilsen från j-spec som &a[…]

B230E K-Jetronic 740 till 240

"Nya" motorn är från en Volvo[…]

Jag har kört med den här setup:n ett tag[…]