snowman skrev:Hej!
Verkstaden som först läste av koderna läste av koderna för luftmassemätare samt lamdasånd. Detta nollstäldes och luftmassemätaren och lamdan kopplades in på monitorn, men trots lite gasande så gav det inget utslag.
Detta är ett fel som verkar ha lååånga intervaller, det är alltså inget som dyker upp hela tiden.
I dagens läge så är intervallet så pass långt att check engien lampan hinner släckas för att tändas igen efter ett kort tag. Innan luftmassemätaren bytades så släcktes aldrig lampan själv.
Jag får helt enkelt köra in igen och se vilka koder som det står denna gången men med högsta sanolik het så rör det sig om samma koder igen.
Jag har läst på annat forum att Biltemas luftamssemätare håller typ 6 månader, men det var från 1 person och man kan inte alltid lite på allt man läser så jag gav det ett försök. Om det är luftmassemätaren eller inte är så klart svårt att säga men det känns ändå som en relativt stor risk efter som det sket förändringare när den bytades ut.
MVH
snowman
Vid närmare eftertanke hade du ju inte ens kikat på koderna ännu? Det var ju inte mycket till felsökning innan du själv lagt en dom på din massmätare. Men troligen är det enklare att tro på rykten?
Biltema ja det är ju ett kapitel för sej.. På nåt sätt finner jag det lite roligt att se alla anekdoter eftersom alla som haft problem uppenbarligen är utbildade på området, eftersom dom vet att det handlar om just materialfel ifrån butik. Konstigt nog så när man sen frågar om: monterade du på det här sättet och behandlade sakerna såhär sen? Då får man uteslutande svaret: Nej ska man det? Så har aldrig vi gjort förut osv..
KUNSKAP gör att saker och ting fungerar i första hand. Vart sakerna är inhandlade är inte på nåt sätt relevant om det ändå saknas kunskap om montering och efterbehandling..
Samlar man lite av folks tankar så inser man att nordbor är dummare än det dummaste kreatur.. Vad grundar jag det på ?
Det är alltid så att biltemas skivor håller antingen runt hörnet, är sneda i kartong, klarar sej 100 mil, sen blir dom skeva som trattkantareller och gör så att förarna tappar synen vid inbromsning.. klossarna är slut och mjölar sej redan i kassan, om dom förvaras rätt så tar dom ändå inte på skivorna så folk håller alltid på att köra ihjäl sej vid första inbromsningen. Tändstiften är ju franska och delar sej i halvor redan i kofferten, skulle dom tända så tänder dom fel tidsmässigt så bilen drar mera bensin. Avgassystemen rostar upp av andedräkten på killen som monterar. Massmätarna håller ett halvår för att dom har halva priset och dom är ändå felakalibrerade ifrån början då dom säkerligen kinesiska. Oljorna är redan blandade återvunna oljor och gör att alla motorer skär. Glykolen gör att alla motorer kokar sönder och aluminumen vittrar bort. Tänddelarna är kinacrap falskmärkta med made in italy. Likaså är alla framvagnsdetaljer från jätteföretaget Ocap italy bara kinacrap med ny kartong. Alla lager är rent skräp och trillar isär redan vid monteringen. Alla lagerbanor är repiga och skeva. Ingen tar ansvar på företaget och allt precis allt är egentligen till för att skada och lura. INGET är så bra och ärligt och prisvärt som orginal..
Visst är det till att ta av sej hatten för detta företag som blivit så jädrans stort i diverse länder bara på att ta emot returer och klagomål på ren skit som inte borde släppts ur fabrik. Där kan man undra varför mekonomen och alla andra inkl volvo orginal inte är hälften så stora? Menar deras delar är alltid bättre och måste ju alltid gå med ren vinst då dom aldrig genererar några returer.. Men icke.. Det är en ödets nyck kanske.. Eller så ser inte sanningen riktigt ut så..