Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hasse63
Här är min andra bil för den första en 65a var för rostig och fick bli donator. Nu i efterhand så var den bilen bra mycke bättre än vad som rullar ute på våra vägar idag.

Hur som hälst så köpte jag båda då jag var 16 år och den röda är en 69 som blev "klar" 1982.
Motor och div annat ändrades och trimmades sedan tills man blev nöjd ett tag.
Då läste man Bilsport och Vallåkra gänget och Janne Lundins var stora favoriter.
Han är fortfarande en favorit och i det närmase en (i mina ögen) en professor då det gäller motorer och trim. Han är för övrigt aktiv på amazonforumet.

Bild
Bild
På vindrutan står det:
DET FÖDS EN FÄLLDIN VARJE DAG, ANVÄND KONDOM! :P
lilleman skrev:har säkert glömt något det är 23 år sen nu.
USCH man börjar bli gammal :( :lol:
För mig är det 26 :roll:
Senast redigerad av 1 Hasse63, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Carina
Herregud.... :)
Första bilen var en volvo 143-71 tror jag.
Hade inget körkort då, men min man köpte den för att jag skulle ha nåt att göra :shock:
Stod i ett garage i V. Frölunda där jag rev ut stolar och mattor och allt som kunde plockas bort. Rostbehandlade hela golvet, i med mattor och stolar igen.
"byggde" skärmkanter med finmaskigt nät och plastic padding och var helnöjd. Sprayade allt i den röda färg den en gång var samt kopplade extraljus.
En jobbarkompis till maken köpte den sen,körde den en månad då ramlade rutan ner så han skrotade den. DÅ var jag nära att bita huvudet av honom, men man förstod ju varför :lol:
Första bilen jag fick ta ut på vägen var en Toyota Starlet. Den höll i 3 veckor, sen gjorde en "SittÅTräng" den till ett timglas i en korsning.
Efterföljande blev en Volvo460 som ägds av svärfar. Skitfin var den...röd,blekröd/rosa vinge och "hängröv" (kofångaren hängde) :oops:

Nuvarnade bil är en Volvo 850 GLE-93
Användarvisningsbild
av lilleman
Hasse63 skrev:Här är min andra bil för den första en 65a var för rostig och fick bli donator. Nu i efterhand så var den bilen bra mycke bättre än vad som rullar ute på våra vägar idag.

Hur som hälst så köpte jag båda då jag var 16 år och den röda är en 69 som blev "klar" 1982.
Motor och div annat ändrades och trimmades sedan tills man blev nöjd ett tag.
Då läste man Bilsport och Vallåkra gänget och Janne Lundins var stora favoriter.
Han är fortfarande en favorit och i det närmase en (i mina ögen) en professor då det gäller motorer och trim. Han är för övrigt aktiv på amazonforumet.

Bild
Bild
På vindrutan står det:
DET FÖDS EN FÄLLDIN VARJE DAG, ANVÄND KONDOM! :P
lilleman skrev:har säkert glömt något det är 23 år sen nu.
USCH man börjar bli gammal :( :lol: quote]
För mig är det 26 :roll:
blir så sugen på en gammal amazon igen :P

mvh/roger :D
Användarvisningsbild
av EdOr
Min första bil var en Opel kadett -88 (tror jag). Efter tre veckor med den så la den sig på taket vid en grusväg i ett dike i 30 km/h :lol: (jag skämtar inte). Gick typ i slowmotion. Besviken som jag var så fick jag en gammal VW golf II -87 som jag körde startmotorn för länge på så avgassystemet (och motordelar) sprängdes! Två bra skäl att inte ha dyra bilar när man är gröngöling!
Användarvisningsbild
av gundj
Opel ascona 16S -73
Tog körkort -77 sâ den hängde med nâgra âr, tills en Valp kom ivägen.
Sedan har det runnit bilar genom händerna som Explorer genom en A-lagares strupe, bâde europeiskt och amerikanskt.
Ett par MC har hunnits med oxâ.
Men nu har man ju skärpt till sig :-)
Användarvisningsbild
av Claes74
244 GL - 75
kopparmetalic, svart läderklädsel, elektronisk överväxel (M41 , M46?), taklucka,varvräknare, B21E, GL emblem i guldfärg i grilen och ratten.

Saknar fortfarande den bilen, skulle behållt den och fixat iordning för den var fin i plåten oxå.
sålde den till en yngling som sedermera rasade motorn på den. :cry:
Användarvisningsbild
av Ticken
Jag hade en Vit Volvo 745 -86 med bara två tidigare ägare och 46 000 mil på mätaren :o)

norrlandskörd pärla!
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Med lite god vilja kan vi väl kalla det Volvo på franska :roll:
En mörkgrön sådan här kom i min ägo 1985, ful som bara den men man åkte rätt skönt i den.

URL=http://forumbilder.se]Bild[/URL]
Användarvisningsbild
av lilleman
Lazydogmic skrev:Med lite god vilja kan vi väl kalla det Volvo på franska :roll:
En mörkgrön sådan här kom i min ägo 1985, ful som bara den men man åkte rätt skönt i den.

URL=http://forumbilder.se]Bild[/URL]
min far hade en sån i början på 80-talet innan han köpte en 240 glt
peugeoten hade automat och insprutning skön och comfortabel bil att köra men rostade som helsike rent :lol:

mvh/roger

Med tanke på däckdimentionen bör d[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]

Koppla in Isudar carplay

Hade exakt samma problem. Hittade kablarna i golve[…]

Jag är tveksam. I landet Sverige älska[…]