Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

sethha1 skrev:Det som tog stryk på min bil var flexröret på grenröret,
fick byta detta strax efter bussningen.
Det är väl främst det som jag oroar mig för, men bilen går bra och inga felkoder har framkommit. Flexröret ser heller inte skadat ut, men vi får se om några dagar hur det är.
CP2 skrev:Kan trådskaparen eller nån annan som vet konfirmera att man INTE bara byter bussningen på V70 AWD-99 och framåt utan hela paketet?

Tack på förhand!
Du har helt rätt bussning upp till -98 och hela fästet med bussning 99- .
Mitt övre motorfäste är paj och när jag läste denna tråd så tänkte jag vad skönt att slippa slita som ett djur för att få på det nya fästet då jag har en -99:a. MEN det enda jag hittar är lösa bussningar utan fästet :roll:
Är det bara volvo som säljer med hela fästet? Kollade i Vadis lite snabbt i morse och där visar de bara bytet av bussningen på en -99:a.
När jag köpte min bussning på Volvo, så fick jag själv visa på deras dator vad jag ville ha. Han visade på bussningen som passar på -98, och delen som man köper till -99 fanns också på bild och den ville såklart jag ha(men som sagt den passar från -99). Har tyvärr inget art.nr på den, men säkert kommer någon annan på forumet att ge dig det :) Så delen finns.
Motorn tappar kraft och dör.

Ok tack för hjälpen så här l&[…]

Felkod B5

Jag har inte läst eller hört om nå[…]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]