Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min nyinköpta 850 GLE -93 drar ganska kraftigt åt vänster under körning om man släpper ratten.
Någon som har någon idè om vad felet kan vara och vad man kan göra åt det?
Mycket tacksam för svar då bilen i övrigt är riktigt pärla.
Min bil drar till höger, och jag hoppas det är mitt kärvande bromsoks fel, känns logiskt men vet ej om det stämmer men ligger det på där så borde ju hjulet vilja gå trögre och då "kortare" än vänstra och då borde ju bilen vilja dra åt höger, kan ju vara så på din med!?
Min har börjat dra väldigt mycket åt höger när jag släpper ratten..... men det var efter jag råkade skrapa fälgen mot en gatsten :lol:

Som stefan1 nämner så kan det mycket väl vara ett kärvande ok som är problemet
Ok, ska kolla lufttryck samt oken idag. Återkommer i ämnet.

Annars är det kanske en hjulinställning som krävs...? Låter dyrt, eller har jag fel?
Är förresten hjulinställning och framvagnsinställning samma sak?
Vår drog enormt åt höger men efter att ha kollat däcken förstog vi varför...slitna pga fel däcktryck så kollade trycket som var skrämmande ojämnt!
Nu efter rätt tryck i däcken drar den mkt mindre men vi ska göra en hjulinställning ifall att. Tror det kostar runt 500-ingen men har en kompis som fixar allt på sitt jobb åt oss.
Sen blir det nya däck nästa säsong med balansering osv.
"Samma sak. Är nog bara att framvagnsinställning härstammar från förr då man bara hade justering fram och den gjordes med simpel utrustning. Så se till att få en hjulinställning (4-hjulsmätning) och inte enbart fram."
Det svaret hittade jag när jag sökte om det var samma sak...

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]

Efter att jag bytt kamremmen senast så sitte[…]