- ons 06 aug 2008, 20:38
Äntligen, nu är det bara motorn och lite fläkt ljud kvar (som skall vara där) plus lite små knirr från baksätet och instrumentpanelen, bytte motorkudden höger/nere och det var hyffsat lätt, lite bökigt att komma åt (när man gör lite fel) hade små vibrationer när jag svänger vänster också men de är borta nu också, alltså en dålg kudde kaan je dunkande klonkande ljud vi tomgång i motlut och när man drar på lite och även när man kör på dålig väg, men också missljud vibrationer och durrande när man svänger vänster, kan vara bra att veta.
glöm inte att kolla från hjulhussidan (gjorde inte jag först dum som jag är) kudden kan se bra ut från "insidan" det lilla man ser där.
sedan kan jag säga att allt höll på att sluta i kaos idag, åkte fem mil med bilen för att köpa kudden men när jag kom fram sa det att jag skulle ha en annan modell än den de hade hemma så jag gick moloken därifrån, satte mig i bilen och ringde och dubbelkolla med en annan volvohandlare och han var bensäker på att jag skulle ha den första modellen så jag gick in igen och då stod en annan kille där och han plocka fram rätt direkt. finns tre som kommer upp i systemet när man söker på min bil men den ena är för c70 och sedan två andra för olika chassi, den nyaa hade lite annat utförande men passa perfekt.