Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av huskey
jag har en 850 glt -92 automatlådan använder bara 3:an och 4:an i sportläge men när jag tar bort minus polen från batteriet i ca 10 min funkar alla växlar som de ska tills jag stänger av när jag ska iväg igen så e det samma sak igen men i ekonomiläget fungerar den som den ska ??:-/
Senast redigerad av 1 huskey, redigerad totalt 0 gånger.
av huskey
nej jag e ganska färsk när det gäller 850 men har meckat en hel del med andra bilar måste jag lämna in bilen för att få dom *ler*
av huskey
hittade först inte kabeln på diagnostikenheten hmm kollade i handboken var den skulle sitta kollade på bilen igen någon idiot har klippt eller ryckt av kabeln öppnade enheten och hittade var den varit lödd tänkte löda dit en ny kabel med passande stift går det eller måste jag skaffa en ny diagnostikenhet ????????????
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det går fint att löda om, en kabel med rätt stift går att klippa loss på en äldre skrotad volvo, finns gott om den typen i motorrummet på 240-740 t ex. Titta efter grå kontaktstycken med runda stift.
av *pettson*
Annars om man inte gillar att klippa så kan man göra som konstruktören tänkte :wink: Det är faktiskt så att diagnosenheterna är lösa enheter som bara har två kontaktstycken intryckta i sej ifrån botten. Bara att haka ur kontaktstyckena och använda själva diagnosenheten. Går att använda 740,940,960 osv.. Möjligen att det dessutom går att använda riktigt sen 240 med. Så ut där på en skrot, plugga ur en enhet. Släng upp några tjugor så har du en fungerande diagnos. :-)-)
av *pettson*
huskey skrev:har fått felkod 2-2-2 vad kan det vara för fel ???
222 ur vilket urtag..? Det är hur viktigt som helst att ange vilket uttag eftersom det betyder olika i olika uttag.. Det är lika viktigt som bilens årsmodell och motortyp, samt manuell eller automat..
A1=2-2-2 v avbrott till solenoid 2, tänder miljölampan..
A2=2-2-2 signal huvudrelä saknas..OBS FENIX
A3=2-2-2 hö sensor fram, signal saknas
B1=2-2-2 spjällmotor passagerare
B5=2-2-2 avbrott i passagerarkudde

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]