Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompa R
tänkte lacka mina lister på dörrarna röda. Men vet inte hur jag ska få bort dem. Skulle även vilja lacka den svart listen fram på stötfångaren och även där bak.
Funkar det med sprayfärg på burk?

Nu är jag igång igen :oops: men jag tycker om bilmodell i rubriken/Grammse
Användarvisningsbild
av Carina
Det är enkelt att ta bort dom!
Öppna dörren... på dörrsidan en bit under låsmekanismen finns ett litet ihål jämns med gummilisten. Där inne sitter en liten torxsskruv. Lossa den. Har du inte magnet på torxen så är risken stor att skruven ramlar ner i dörren, så ta det försiktigt!
När du släppt den för du listen fram mot fronten... loss!!!
Dom små listerna som sitter på framskärmen sitter med 2 clips.. ryck försiktigt...ett clips på varje sida gick sönder....
Jag sprayade mina med burkfärg.
Plastprimer,färg och några lager klarlack....blev skitbra!!! Tog även bort taklisten..... dom sitter med clips med... bara ett tips... :lol:

Lycka till!!!
Användarvisningsbild
av Nexus
vad vore forumet utan våran carina :D
Glöm ej tvätta de noga innan så färgen fäster. :!: thinner brukar ta bort det mesta, även någon hjärncell :lol:
Användarvisningsbild
av Carina
Ja vad skulle det vara utan mej...förmodligen lugnare och inte så många frågor att svara på :oops:

Ja just det det självklara glömde jag ju att säga att det ska tvättas innan :lol:
av Tompa R
tack för de bra tipsen. ska göra det någon dag å sen medela om hur de blev. listerna som sitter fram på stötfångaren å den som går runt bak då?
Användarvisningsbild
av Carina
Dom sitter nog med clips med...har inte testat för jag var överambitiös och klädde in kofångaren innan jag sprayade dom första gången.
Men dom ska snart av igen ihop med spoilern fram så.... :shock:
AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]