- fre 01 aug 2008, 22:46
Ok nu blir jag snart personlig mot min bil, den J***LN ska inte vinna över mig, nu har jag märkt att när jag kör från stillastående eller kryo så låter det vid det tillfälle den växlar till 2'an typ och sedan finns ljudet kvar en stund om jag drar på lite vill definera ljudet som ett dumd dumd dumd som kommer ca 2 ggr per sekund för att efter typ 5-6 ggr komma en sista gång lite högre och det känns liksom i gaspedalen och resten av bilen typ inte mycket men ändå, jag är nojjig att det skulle vara lådan som är på väg men den växlar hyffsat mjukt kan ibland bli lite lite lite juckande när den växlar och en gång för ca 4 månader sedan när jag körde hårt uppför en backe klonka det till ordentligt men inte sedan dess.
jag skulle kunna tänka mig att om jag skulle skapa det ljudet jag hör så skulle jag ta en typ karsan axel och hänga den löst så den glappade och slog i nått och den snurra typ 2 varv i sekunden domp domp, jag har ju tagit bort kardan för ett par dagar sedan, kan tillägga att jag har en liten antydan till vibration när jag svänger vänster och gasar inte när jag rullar,
det låter ju bara när jag gasar på lite hårdare och ligger med jämnt pedaltryck alltså axar, så det borde väl inte vara något annat än motor, drivlina eller lådan?! fjäderbenskålar bromsar och länkarmar borde ju inte höras och kännas i pedal på detta sätt efter som biler belastas "jämt" under axet så att sääga.
att jag aldrig kan fatta mig kort ingen som orkar läsa allt detta ju
*edit* kan det vara någon form av misständning?! hur beter sig bilen om den inte går på alla cylindrar eller "tänder" dåligt?! blir det missljud av det eller hackar bilen skit mycket då!?
jag skulle kunna tänka mig att om jag skulle skapa det ljudet jag hör så skulle jag ta en typ karsan axel och hänga den löst så den glappade och slog i nått och den snurra typ 2 varv i sekunden domp domp, jag har ju tagit bort kardan för ett par dagar sedan, kan tillägga att jag har en liten antydan till vibration när jag svänger vänster och gasar inte när jag rullar,
det låter ju bara när jag gasar på lite hårdare och ligger med jämnt pedaltryck alltså axar, så det borde väl inte vara något annat än motor, drivlina eller lådan?! fjäderbenskålar bromsar och länkarmar borde ju inte höras och kännas i pedal på detta sätt efter som biler belastas "jämt" under axet så att sääga.
att jag aldrig kan fatta mig kort ingen som orkar läsa allt detta ju

*edit* kan det vara någon form av misständning?! hur beter sig bilen om den inte går på alla cylindrar eller "tänder" dåligt?! blir det missljud av det eller hackar bilen skit mycket då!?
Senast redigerad av 1 Stefan1, redigerad totalt 0 gånger.