Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av tobbe80
Hej

Är ny här och har precis köpt på mig en hyffsat fräsch volvo 745 GL -88 med B230F motor för en 500ing :D

Mitt problem är just nu att den går inte starta med nyckel över tändningslåset, hänr ingetting när man vrider på startnyckeln, fläkt/torkare fungerar men dra inte på starten, därmot tjuvkoppla du den direkt vid startmotorn går den igång direkt. Antar att signlen fårn tändningslåset inte når ut till starten, ständig plus finns som sagt då den går igång vid tjuvkoppling.

Sitter det någon slags starttändkontakt på dessa kärror eller hur fungerar det ? förra ägarn har slitit ur ett gammalt orginallarm i samband med han felsökte att den inte laddade, vilket bara va batteriet som va tokslut.

Vore tacksam för hjälp då jag ska besiktiga den iveckan.

Mvh Tobbe
av tobbe80
ska kolla detta, vart köper man starttändkontakt billigt om det skulle vara denna ? är ju bara mäta rosa kabeln från tändningslås och se om man har ström ut, kan annars koppla startknapp på den :lol:
av metalHJ
Köp bättre beg. tändplatta på skrot, mät upp så alla kablar har signal som dom bör ha! Borde finnas lämpligt kopplingschema på nätet...
av goranhogberg
jag har samma problem med en 745 92, ibland kommer ingen ström till startmotorn från tändningslåset, ibland gör det det, batteriet bra, går bra när den startat, lätta att rulla igång. felet kommer var 50 - 100 gång. Har du löst ditt problem?
mvh gh
Användarvisningsbild
av rampitsch
Jag satte en startknapp på en 940, men där var problemet att det var ständig plus ut, även i läge II.

Hur har det gått, har du mätt upp något ännu?
av Vovlo_Henrik
Har förra ägaren krånglat med larmet så ligger felet alla gånger där, sitter en startspärr till b.l.a startmotorn, om larmet är ur funktion/delvis bortplockat så kan det leda till många bekymmer :???:
emblemwraps -crome delete

Ja, dubbeltejp. Köpte nog från annat st[…]

Fönsterhiss ur funktion

Kolla kablarna först mellan dörren och k[…]

Elbilsförsäljningen i USA 2026 kollapsar[…]

Den här videon hjälpte mig: https://you[…]