NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dali
Uppdelningen i tre inbetalningar sker bara om årsskatten överstiger 3.000 kr, annars får man allt i en klump. 2.0D ligger väl däromkring, 1.6D ligger garanterat under 3.000.
Användarvisningsbild
av sand3rs
Uppdelningen i tre inbetalningar sker bara om årsskatten överstiger 3.000 kr, annars får man allt i en klump. 2.0D ligger väl däromkring, 1.6D ligger garanterat under 3.000.
Min far köpte nyss v50 1.6D my 08 och betalar drygt 2400kr i skatt per år.
av Tele58
Skatt och miljöbilspremie är inget som jag lägger någon större vikt vid då det är en tjänstebil. Möjligen att förmånsvärdet kan bli lägre på en 1,6 D som kommer under 120 gramsgränsen men eftersom det är en diesel så är väl inte det så troligt.

Min värsta huvudbry är att välja mellan sedan (S40) och komi (V50).
Hjärtat säger 40 men hjärnan 50, samma visa som när jag valde förra gången :roll: , då blev det en 50 tillslut för att jag hade en flytt framför mig (hur man nu kan se V50 som en flyttbil :wink: ). Så återigen ge mig för och nackdelar med 40 och 50, ju fler synpunkter man kan få ju lättare blir det att övertala sig själv 8)
Användarvisningsbild
av Tomas88
S40n kanske drar lite mindre? Fast det borde ju inte skilja så hemskt mycket.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
1.6D kommer som miljöbil till hösten.
Annars kan du kika på V70, de e iofs en större bil men du kanske tycker den är snyggare?
av Tele58
I skrivande stund så ser beslutet ut som följer:
S40 2,0 D summum+teknikpaket, armstöd med mugghållare bak, hållare för PET-flaska, solgardin bak, zaruk 17" kromade, woodpanel, cacaofärgat läder, lack titaniumgråmetallic.
Tror inte att jag glömt något, beställning nån gång efter semestern (får väl se om jag hinner ändra mig igen :wink: ).
av Tele58
Nej ingen automat även om det är väldigt bekvämt.
Valet gällande utrustning var momentum + automatlåda eller summum och fiiiin läderklädsel för stjärten :wink:
Kan absolut inte tänka mig en bil till utan läderklädsel så jag lägger mina 15.000 extra på summumen den här gången. Har som jag ser det inte heller någon större nytta av automaten då jag mest plöjer landsväg och bor i en mindre stad utan speciellt mycket kökörande. Har bara önskat mig automat en gång på tre år och det var när jag kom in i Göteborg vid 16-tiden dan före midsommar...inge kul alls :(
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Om du inte kan välja mellan S40 och V50 så tar du en C30! 8)

+D5 Manuell; Vilket DRAAAAG!

+Bra lvg komfort(om det nu skiljer? :roll: )

+Drar mindre soppa

+ Mindre skatt

+Dragkrok så kan du ta ett släp efter

+Sexig om man nu får tro vissa tidningar i USA, men jag kan säga att det är snyggaste Volvon hittils bakifrån!

/Kalle
Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]

Fast det är inte samma.

Läser du ut både aktiva och lagrade fel[…]

..pedalen sjunker när man trycker på […]