- tis 22 jul 2008, 23:53
Innerknut är hur ovanligt som helst men visst kan det vara så naturligtvis. MEN en innerknut kan inte göra skillnad på om du svänger eller inte. Den går lika rakt för det.
Högersidans knut är ju dessutom verkligen bra upphängd med sitt lager som sitter precis bakom till skillnad då från vänster som förvisso har en kort drivaxelbit in i lådan. Men som inte är stödlagrad vid knuten ändå.
Det är ju samma resultat på alla knutar. Brister den så är den inte drivande längre.
Innerknut finns inte lös att köpa mej veterligen utan du får offra hela drivaxeln.
När du ändå hade drivaxeln borta nu då och bytte höger ytterknut. Kände du nånting på innerknuten? Alltså glapp och liknande?
Stefan1 skrev:Nu är höger sidan bytt, lager blus drivknut yttre, jag var spänd när jag gav mig ut och nog j****ar fanns problemet kvar och till min stora fasa så låter det dunkande/klonkande ljudet precis från där den innre knuten sitter på högersidan men det var vad jag hörde inne från kupen, kab jag ha sådan tur att det ändå är vänster knuten (apprå på snacket idag i en annan tråd om höger och vänster så menar jag att jag bytt på höger när jag sitter i bilen, är det fel sagt enligt fackmännen?!)Nej det är helt rätt att det är höger sida.
om det är höger innre knut kan det låta så tydligt in i kupen då!?
hur är hållbarheten på en sådan, mindre/större än en kass yttre (alltså måste jag ner med skiten och byta den omedelbart bums om ljudet är kvar när jag bytt vänster)?
blir det samma stillestående resultat om den innre rasar?! (förmodar det men frågar ifall jag har fel vilket skulle vara bra ;)
hur blir bytet?! sitter den på axeln mellan innre och yttre eller på axel som går in i lådan!? är det svårare eller samma skit som yttre!?
Innerknut är hur ovanligt som helst men visst kan det vara så naturligtvis. MEN en innerknut kan inte göra skillnad på om du svänger eller inte. Den går lika rakt för det.
Högersidans knut är ju dessutom verkligen bra upphängd med sitt lager som sitter precis bakom till skillnad då från vänster som förvisso har en kort drivaxelbit in i lådan. Men som inte är stödlagrad vid knuten ändå.
Det är ju samma resultat på alla knutar. Brister den så är den inte drivande längre.
Innerknut finns inte lös att köpa mej veterligen utan du får offra hela drivaxeln.
När du ändå hade drivaxeln borta nu då och bytte höger ytterknut. Kände du nånting på innerknuten? Alltså glapp och liknande?