Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bromsoket
ok, jag förstår hur du menar pettson, men det verkar vara mellan pumpen och relät nånstans, JA felet är tillbaka, knepiga är att om jag ger direktström till pumpen så funkar den men inte vid startnyckelvrid, börjar ana att pumpen är dåligt jordad eller nåt, ideer???
av *pettson*
bromsoket skrev:ok, jag förstår hur du menar pettson, men det verkar vara mellan pumpen och relät nånstans, JA felet är tillbaka, knepiga är att om jag ger direktström till pumpen så funkar den men inte vid startnyckelvrid, börjar ana att pumpen är dåligt jordad eller nåt, ideer???
Absolut att jag har ideer?.. Kika så att avstörningsreläet ovanpå kylaren är okej. Det spricker lika lätt som reläet till pumpen. Det reläet ger ju bland annat ström just till spridare massmätare med mera. OCH det sitter så till att det blir varmt/ kallt hela tiden. Vad gäller att pumpen inte går direkt vid nyckelvridningen har jag inte nån direkt ide utan att studera elschemat. MEN det är inte långsökt att en av spänningarna via avstörningsreläet är den som ska dra pumpreläet. Sen har vi en sista tanke kvar och det är botten på tändingslåset. Den kontakten är vanligt att den är utsliten.
av bromsoket
bra tips Pettson, ska kolla ikväll, föresten, när jag tankade igår (vågade inte stänga av bilen när den äntligen hade hoppat igång) så rörde sej tankmätaren knappt nånting o jag slängde i för 250:- spänn ändå, kan det vara lite input där??
av *pettson*
bromsoket skrev:avstörningsrelät klickar varje gång så det funkar, mer ideer?? vilken sida av bilen går kabelhärvan??
att det klickar innebär inte att det leder ut nån ström :-)-)
av bromsoket
japp, det var bränslepumpen som hade gjort sitt, bytt och bilen funkar som vanligt nu igen, kanske något piggare t o m,

tack för alla tips!!
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]