Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kymani
Tjena!

Köpte en volvo 850 idag årsmodell -94. Efter att ha kommit hem för att sedan åka iväg en svnäng märkte jag att någon vätska hade runnit på asfalten under bilen. Pölen låg ungefär i höjd med mitten av bilen och det var väl högst några deciliter som hade runnit. Jag tänkte på om någon vet vad det kan vara som rinner och isf varför? Jag har själv inte kollat exakt vart det droppar ifrån, men tänkte om någon rent spontant visste vad det kunde vara. Har läst på andra trådar om att det kan vara kondens från ac:n, men det känns som att det inte borde bli så mycket kondens som några deciliter, eller?

Vore tacksam för hjälp!

MVH Christian
en varm sommar dag får ac:n jobba hårt och det brukar bli ganska blött under min bil,rinner ner på uppfarten så det är nog ganska mycket kondens som vill ut :D
Känn och lukta på vätskan. Liknar det vatten så kan det väl inte vara så mycket annat än acn eller om det nu skulle vara kylarvätskan. Kolla nivån i expansionskärlet (där du fyller på vatten och glykol).
Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]

Välkommen ut i trafiken

IMG_3650.jpeg

Är det någon skillnad med grillen mot v[…]