Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som vet vad det kan vara för fel ?? Jag får motorfläkt ljudet inne i kupén ska det vara så?
Hade inne den på volvo för ett tag sen för att avgasreningslampan lös, men när dom gjorde en uppdatering så försvann den felkoden.

Tacksam för Svar

//Simon
Hejsan.
På min V70 hörs det inte ett smack inne i kupén :???: Låter som om någon av ljudpanelerna är slarvigt eller inte sitter som det skall göra.
Lycka till med att hitta felet. Är fläkten utbytt, på samtliga v70 BYTES alla FLÄKTHUS MED MOTOR UT PÅ garanti :-)-)
Fläkten låter utanför bilen med. Det är ett lustigt ljud inte vanligt fläktljud eller vad man ska säga, jag har jämfört med min brosan s60 och hans fläkt låter inte alls så mycket..
Jag ska lämna in min bil igen nästa vecka så jag får hoppas dom hittar felet, eller om dom byter ut fläkten och det går på garantin. Får se..
Låter de även när du kör eller bara på tomgång? Om du kollar på fläkten så sitter motorn i mitten, är kåpan på fläktmotorn av metall så är fläkten bytt. Dom gamla hade plastkåpa. Har för mig att om AC:n är på kan fläkten låta mera så prova utan ac:n igång.
Det låter på tomgång eller vad man ska säga, jag har hört det när jag kör till jobbet. och jag har prövat att stänga av Ac men det låter iallafall. Jag har plastkåpa på min fläkt. Är det en garanti grej?
Var inne på volvo, men dom säger att dom har inte hört nåt och att det inte finns några felkoder :???:
ssiimoon skrev:Det låter på tomgång eller vad man ska säga, jag har hört det när jag kör till jobbet. och jag har prövat att stänga av Ac men det låter iallafall. Jag har plastkåpa på min fläkt. Är det en garanti grej?
Var inne på volvo, men dom säger att dom har inte hört nåt och att det inte finns några felkoder :???:
Du har ju en -06:a så du borde ha den nya modellen av fläkten med metallkåpa på motorn.
Oljebyte i Haldex

Ni som bytt oljan i Haldexen hur gör för[…]

Välkommen ut i trafiken

Nu kommer en ny bil till samlingen. Yngsta barnbar[…]

V70 1,6 Diesel rycker

Partikelfilter, egr-ventil eller dieselspridare so[…]