Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RectuM1
Hejje , ja inte jätehaj på bilar och har problem inte ens volvobutiken kan hjälpa mig med.

Ja har köpt en Volvo 850 årmodell -94 där han som sålde den sa att inte centrallåset är inkopplat för att larmet går då.
Borde väl vara lätt fixat tänkte jag , men icke. Larmdosan ja fick med va inte rätt larmdosa till den modellen.
Dom på volvo har förgäves försökt beställa en larmdosa till volvo 850 - 94 från huvudlagret i GBG men utan resultat.
E det någon som har en blekaste om vart ja kan å tag på en sådan larmdosa. Har kollat på mekonomen oxo utan resultat o flera ställen på nätet som inte heller kan hjälpa mig.
av RectuM1
har gjort. både i Huddinge och edan den stora i Jönköping och Norrköping utan resultat. Verkar vara stört omöjligt att få tag på.
av RectuM1
nu har ja kollat med alla skrotar som ja kommit över , överallt på nätet o alla bildels sidor ja känner till. Verkar stört omöjligt att hitta någon dosa. Men visst är de så att de borde gå att koppla om larmet på något vis så att man kan köra enbart centrallåset med nyckel.Guardalarm 1 och centrallåset är ju ett o samma. Ja skiter fullständigt i larmet bara ja lyckas kirra ett fungerande centrallås.
av *pettson*
RectuM1 skrev:nu har ja kollat med alla skrotar som ja kommit över , överallt på nätet o alla bildels sidor ja känner till. Verkar stört omöjligt att hitta någon dosa. Men visst är de så att de borde gå att koppla om larmet på något vis så att man kan köra enbart centrallåset med nyckel.Guardalarm 1 och centrallåset är ju ett o samma. Ja skiter fullständigt i larmet bara ja lyckas kirra ett fungerande centrallås.
Om du ska kirra ett fungerande centrallås så ta då bort 210/211. Montera 213 från en bil utan larm. (om jag nu inte missminner mej) Sen ska det fungera som vanligt. OM nu inte centrallåset fungerar som vanligt efter detta så montera 206 ifrån en bil utan larm.
av RectuM1
ok de där låter skitbra. Inte för att ja fattar ett skit av alla koder du pratar om för ja e totalny när de gäller bil men men de ser finfint ut ditt svar så ja medlar de till min polare som hjälper mig :) , tackar så mycke.
av *pettson*
RectuM1 skrev:ok de där låter skitbra. Inte för att ja fattar ett skit av alla koder du pratar om för ja e totalny när de gäller bil men men de ser finfint ut ditt svar så ja medlar de till min polare som hjälper mig :) , tackar så mycke.
Det är numren på reläerna.. dom återfinns vid reläcentralen vid fötterna.(snett upp till vänster).

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]