- tor 17 jul 2008, 21:20
Vad har du för mobiltelefon? Det är av stor betydelse vad den har för mjukvara i sig.
Min Nokia fungerar ihop med systemet, men jag har fått lägga in alla kontakter genom att skicka iväg dem en och en.
När jag ska ringa upp en kontakt krävs det sorgligt nog fem knapptryckningar på bilens panel. Inte mycket till handsfree m a o. (Senaste samtal etc sparas inte heller av systemet.)
Min bil är inne på verkstad för felsökning och uppgradering av mjukvara. Den var bland de sista som fick näst senaste. Står alltså på verksta'n över natten och inväntar nya DVD:n som förhoppningsvis anländer imorgon.
TMC har öht inte fungerat än i min bil. Jo, vid två tillfällen skakade den igång och berättade om vägbyggen och olyckor som avslutats resp skett för flera veckor sedan. Är tyvärr inte säker på att det endast är mjukvaran det hänger på.
Som sagt olika bud, men än så länge har dessa utrustningar fungerat sämre än de man köper för 995 kr på Rusta eller liknande.
Köp, men var beredd på lite strul inledningsvis.
Drömbil: Aston Martin DB9 V12 Vanquish. I garaget skulle även en Jaguar E-Type få plats. Körde fr o m 31/5 -18 -- 12/6 -20 en Volvo XC60 T8 Bursting Blue - MY19. Min senaste Volvo var en V70 MY12 R-des 2,5FT. Min första var en Amazon 123 GT MY1967. Rattar en Audi e-tron nu.