Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av holstan
Vad jag har kommit fram till så ser lyktorna fram olika ut på äldre och nyare volvo 850!?
Är det mycke som måste byggas om för att få dit nyare lyktorna eller passar dom rakt av?

Sen undrar jag om det är mycke jobb med att montera den nya kofångaren fram och bak på äldre 850?

Nån som vet? tack på förhand :D
Användarvisningsbild
av ketto
stämmer så bra så, är skillnad på dom! Är bara att byta framlysen och bak, men vet inte hur de är med kontakter. Listen under framlysena ska du byta, är ju en bredare modell på dom nyare!
Stötfångarna tror ja de är bara byta! Inget svårt jobb!
av Mimika
På min 850 93a.. Skulle jag byta till klarglass så finns det bara från 94 och framåt (Väldigt svårt att hitta till årsmodel 93 som ser bra ut). så måste jag byta sido skärmarna också, på grund utav att på nya modelerna så har dom en bredare under skärm and vad jag har på min 93a...

ett tips på dom bakre lyktorna är att ta lite olivolja om dom är solblekta. och låt dom suga åt sig. och lägg på ett nytt lager 1-2 dagar mellan rum tills du blir nöjd. behövs bara en liten mängd olivolja. billigt och bra sätt att ha en fin lyster på dom och det tar inte mer än 1-2 min för bägge lyktorna

funkar på dörhandtag. listerna på sidan av bilen osv ^^
Användarvisningsbild
av ketto
holstan skrev:Tack för svaren, den där länken verkar bra! :D
Men nu har jag kollat en annan sak, fronten från en v70 xc, kan den passa? :P
passar gör den nog, kanske lite moddning, men hur snyggt blir de utan att byta allt till X70, exteriört menar ja då.. :roll:
av ChillaX_
v70front är snyggt på 850 men då måste du byta frontkorg, lysen, blinkers, skärmar, grill och huv + front då förstås.. (om jag inte missat något?) till s/v70.. ganska mycket jobb men inte helt omöjligt och det blir ju snyggt :)
av holstan
ChillaX_ skrev:v70front är snyggt på 850 men då måste du byta frontkorg, lysen, blinkers, skärmar, grill och huv + front då förstås.. (om jag inte missat något?) till s/v70.. ganska mycket jobb men inte helt omöjligt och det blir ju snyggt :)
Ja om man måste byta allt de blir de nog lite väl mycke arbete. Har kollat runt lite och skärmarna verka inte ens va samma storlek så då blire nog lite väl mycke ombyggnation + kostnad :cry: ajja få väl håla mig till nyare 850 fronten även om de hade vare snyggt med V70 xc :D

Monterat ett uttag för Calix batteriladdare i[…]

Däck dimensioner

Beroende på hur mycket du sänkt och hur[…]

Halvljus

Behöver inte vara en som är svagare... k[…]

Välkommen ut i trafiken

IMG_3650.jpeg