- tor 03 jul 2008, 22:45
-)
Naddet skrev:investera i en bra momentnyckel och gott om tid så skall det nog inte vara några problemflummbeck skrev:Hej hade samma problem med min SE -94. Nu vet jag inte riktigt vad som orsakade problemet, men vevhusventilationen var totalt igenkorkad på min. Vidare gjorde jag en mindre helrenovering, fixade toppen (ventiltätningar, planad+slipning av ventiler). Vidare så bytte jag även kolvringa, efter denna lilla operation så funkar bilen utan problem. Vad som var felet kan jag inte hjälpa dig med, men något av åvanstående skulle jag tro. Min satte oxå igen stiftet på 1:a cylindern, men jag har hört att det finns någon som satt igen 3:an eller om det var 4:ans stift..
MVH
Började din gå dåligt, dvs på 4 cylindrar då den satt igen det första stiftet, då menar jag bluddrigt och orkeslöst?
Jag funderar på att göra samma sak som du, dvs byta oljeringar & kolvringar och renovera toppen på samma sätt som du gjort och ta bort insuget för att rengöra vevhusventilationen. Allt arbete gör jag ju sjävklart på egen hand, med en haynes 850-bok införskaffad så lär det ju inte vara allt för svårt. *Ta i trä*
En liten undran bara, gjorde du ditt arbete själv? Och isåfall, vad gick kalaset loss på?
Mvh.

V70 2,5T -98 + Suzuki DR 800